Zdrowe zmiany zacznij w kuchni

„Jesteś tym, co jesz” – to stwierdzenie w ostatnim czasie nabrało wyjątkowej mocy, ponieważ trend zdrowego odżywiania stał się jednym z dominujących w naszym życiu. Chęć zmiany na lepsze stała jest dla niektórych głodem, który chcą zaspokoić tygodniową dietą lub obsesyjnym liczeniem kalorii. W ten sposób można w prosty sposób stać się więźniem własnego ciała.

Małe kroki, duży efekt

Zanim zaczniemy wierzyć w „diety cud”, trzeba sobie uświadomić, jaki jest ich cel. Zazwyczaj chodzi jedynie o zrzucenie zbędnych kilogramów w przeciągu precyzyjnie określonego czasu. Jednocześnie ograniczamy spożycie węglowodanów i tłuszczy, spożywając dziennie 1000 kcal. Do tego dochodzi intensywny wysiłek na siłowni, a niekiedy nawet wspomaganie się suplementami sprzyjającymi odchudzaniu. Kiedy osiągniemy cel, wracamy do dawnych nawyków żywieniowych i przybieramy na wadze szybciej, niż pozbyliśmy się tej niekorzystnie prezentującej się oponki.

Jest to jeden z najczęstszych błędów, jakie popełniają osoby, które dążą do smukłej sylwetki. Dieta nie może być ściśle ograniczona dniem, do którego będzie stosowana, nie może być również diametralną zmianą z godziny na godzinę. W chwili podjęcia decyzji o zadbaniu o własne ciało i zdrowie trzeba jednocześnie zadbać o swój umysł, czyli zmianę sposobu myślenia o odżywianiu. Najlepiej zacząć od małych rzeczy, które sprawią, że dostrzeżemy wymierne korzyści, np. zdrowego śniadania, wzbogacenia posiłku o porcję gotowanych warzyw czy też zamiany czekoladowego batonika na sałatkę owocową lub garść orzechów. W ten sposób zaobserwujemy, jak nasz organizm reaguje na niewielkie zmiany, które z upływem czasu przerodzą się w zdrowy styl życia.

Tajemnice Twojej kuchni

Aby osiągnąć cel i co najważniejsze – utrzymać efekty, które zostaną uzyskane, trzeba dostrzec własne błędy i uświadomić sobie, dlaczego dany produkt jest szkodliwy dla mnie i mojego organizmu. Szafki w kuchni i lodówka to największe źródło informacji o nawykach żywieniowych każdego z nas. Jeżeli w zakamarkach swojej kuchni znajdziesz kilka warzyw, owoców, kasze i świeże ryby, to jesteś na dobrej drodze, aby już niedługo Twój sposób odżywiania sprzyjał dążeniu do smukłej sylwetki.

Jeżeli jednak miejsce tych produktów zajęte jest przez gotowe pasztety, biały ryż i cukier, słone przekąski, tłuste mrożonki, jak frytki czy lasagne, oraz serki topione, to zapoznaj się z ich składem, a następnie przeanalizuj, jak wpływają one na Twoje zdrowie. Tłuszcze trans i cukry nie tylko sprzyjają rozbudowie tkanki tłuszczowej, lecz także są źródłem wielu chorób, jak choroby serca, miażdżyca, a nawet nowotwór. Mając je w swojej lodówce i szafkach, nie uwolnimy się od złych nawyków żywieniowych.
 

Dieta to styl odżywiania

Za pojęciem dieta wbrew pozorom nie kryją się tysiące wyrzeczeń, nieustanna walka ze swoimi słabościami, liczenie każdej kalorii i ciągłe odmawianie sobie przyjemności. To sposób odżywiania się, który sprawia, że dostarczamy organizmowi potrzebnych mu witamin i substancji odżywczych, jednocześnie chroniąc go przed produktami wysoko przetworzonymi, bogatymi w toksyczne barwniki, spulchniacze i aromaty. To przede wszystkim świadomość własnego ciała, jego potrzeb i możliwości.

Pomyśl, jak wiele jest zdrowych produktów – owoce, warzywa, kasze, ziarna zbóż, miód czy ryby i chude mięso – z których można przygotować nieograniczoną ilość potraw, a przy tym nie liczyć kalorii, których liczenie potrafi zniewolić nasz umysł. Skoncentruj się na tym, co możesz, a nawet powinieneś jeść, a nie na tym, co jest zakazane i zagrażające Twojemu zdrowiu.

Zobacz również: Jakie partie ciała wyrzeźbisz, ćwicząc na tych sprzętach?

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

4 produkty, dzięki którym pozbędziesz się tłuszczu z brzucha Zapomnij o tłuszczu na brzuchu. Postaw na witaminowy koktajl odchudzający Chudnij podczas spania – wystarczy poznać te wskazówki Śniadanie Przypraw dietę, czyli jakie przyprawy ułatwiają odchudzanie? Matcha – herbata, która pomaga w odchudzaniu Przepisy spalające tłuszcz: owsiane naleśniki z jogurtem klonowym Chcesz schudnąć? Oto połączenia produktów, które ci to ułatwią Przekąski, które zmniejszają apetyt Kąpiel detoksykująca – przyjemna metoda ułatwiająca odchudzanie 5 objawów, które świadczą o tym, że potrzebujesz detoksu Ile kalorii dziennie potrzebujesz? Bezpieczne odchudzanie Pas wyszczuplający – jak działa? Schudnij bez wysiłku Jak poradzić sobie z podjadaniem? Bezpieczne oszukiwanie na diecie Motywacjo wróć – czyli kilka słów o tym, jak trudno wziąć się w garść Zmniejsz wartość kaloryczną posiłków Błonnik witalny - sprzymierzeniec odchudzania Schudła 20 kilogramów w 10 miesięcy – niezwykła przemiana Kamili Saganowskiej Jak zacząć zdrowo jeść? Stres - co jeść i co ćwiczyć? Jak pozbyć się piwnego brzuszka?

Popularne w tym tygodniu:

Koktajl hamujący apetyt, który przygotujesz w 5 minut Zapomnij o tłuszczu na brzuchu. Postaw na witaminowy koktajl odchudzający Domowej produkcji sok, który oczyszcza jelita i pomaga schudnąć Przepisy na nocne owsianki poniżej 400 kalorii 4 produkty, dzięki którym pozbędziesz się tłuszczu z brzucha Mikstury z 3 składników oczyszczające wątrobę z toksyn Schudła 24 kilogramy. Metamorfoza Ilony Pęcherek Napoje detoksykujące i redukujące masę ciała 8 sekretów skutecznego detoksu według Ewy Chodakowskiej Dlaczego należy uważać na wafle ryżowe? Kakao. 6 powodów dlaczego to najzdrowszy pokarm na świecie. Co jeść na kolację, by schudnąć?