Trzymaj linię na Wielkanoc

Odchudzanie w trakcie świątecznych przygotowań? Niemożliwe... Lub, raczej, kompletnie niepotrzebne. Po co odmawiać sobie przyjemności celebrowania tradycji z rodziną przy stole? Przez te kilka dni naprawdę nie nadrobimy zgubionych w ciągu miesiąca kilogramów. Możemy natomiast zrobić wszystko, by nasze świąteczne menu było lekkie i zdrowe.

Zobacz 2 zdjęcia

pixabay.com

Oto świąteczne produkty, których nawet nie podejrzewałeś o dietetyczne właściwości:

  • Jajka - to cenne źródło wysokiej jakości białka, a, jak wiadomo, białko wyraźnie wspomaga odchudzanie przyspieszając metabolizm. Dodatkowo, jajka hamują apetyt i zawierają tzw. ujemne kalorie.
  • Mięsa i wędliny - zachęcam do domowych wyrobów. Szynka, schab, filety z piersi kurczaka lub indyka pieczone w domowym piekarniku, bez zbędnych konserwantów, cukrów i tłuszczy to również źródło cennego białka.
  • Chrzan - podobnie jak inne ostre przyprawy, chrzan przyspiesza metabolizm. Dodatkowo chrzan ma niski indeks glikemiczny i jest niskokaloryczny — w 100 gramach jest ich zaledwie 70, a przecież takiej jego ilości nie byłabyś w stanie nawet zjeść!

 

Jogurt ze świeżymi owocami i nasionami chia to zdrowy deser w sam raz na wiosnę.

Dodatkowo pamiętaj o kilku produktach utrudniających wchłanianie węglowodanów

  • Siemię lniane - zacznij dzień naparem z siemienia lnianego.
  • Nasiona chia - dodaj do sałatki lub jogurtu.
  • Błonnik - zjedz porcję jogurtu z dodatkiem błonnika jabłkowego, dostępnego w marketach lub dodaj 3 łyżki otrębów.
  • Morwa - wypij herbatkę z morwą pół godziny przed deserem.

 
Zadbaj także o ruch. Dłuższy weekend to okazja aby wstać z kanapy i z cała rodziną udać się na spacer. Jak mówi stare przysłowie "nie ma złej pogody są tylko złe ubrania", więc nie ma co szukać wymówek ;)
 

Zobacz również: 6 powodów, przez które nie możesz schudnąć z brzucha

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Brownie z batatem i rodzynkami 6 przepisów na odchudzające sałatki Fantazja fasolowa Szybkie naleśniki bez mąki Jakie węglowodany jeść na diecie? Jakie ryby jeść podczas odchudzania? Migdały – idealne orzechy dla osób na diecie Fit Wielkanoc: jajka na trzy sposoby Dlaczego warto jeść jajka na diecie? Zdrowy krem czekoladowo-orzechowy Przepis na dietetyczny żurek Mocno wędzony pasztet z kaszą jaglaną, kiszoną kapustą i grzybami Fit babka Niezdrowe skutki jedzenia zdrowej żywności Fit Wielkanoc: przepis na majonez z serka wiejskiego Ciasteczka owsiane 5 fit śniadań z płatków owsianych Co jeść przed i po treningu? Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej Pozbądź się toksyn! 5 przepisów na oczyszczające soki Koktajl, który redukuje cholesterol i spala tłuszcz Zdrowe desery z nasion chia Tłuste przekąski, które pomagają schudnąć Marchewkowy serniczek

Popularne w tym tygodniu:

6 przepisów na odchudzające sałatki Zdrowe dania, które możesz przygotować w 10 minut (a nawet szybciej) Jakie węglowodany jeść na diecie? Dlaczego warto jeść jajka na diecie? Brownie z batatem i rodzynkami Wiosenne sałatki, od których nie przytyjesz Pomysły na zdrowe bezmięsne obiady Metabolizm. Czym jest, co go spowalnia? Desery z kaszy jaglanej Jak przygotować zdrowe i białkowe naleśniki? Jakie ryby jeść podczas odchudzania? Co może ci się przytrafić po odstawieniu kawy?