Trzymaj linię na Wielkanoc

Odchudzanie w trakcie świątecznych przygotowań? Niemożliwe... Lub, raczej, kompletnie niepotrzebne. Po co odmawiać sobie przyjemności celebrowania tradycji z rodziną przy stole? Przez te kilka dni naprawdę nie nadrobimy zgubionych w ciągu miesiąca kilogramów. Możemy natomiast zrobić wszystko, by nasze świąteczne menu było lekkie i zdrowe.

Zobacz 2 zdjęcia

pixabay.com

Oto świąteczne produkty, których nawet nie podejrzewałeś o dietetyczne właściwości:

  • Jajka - to cenne źródło wysokiej jakości białka, a, jak wiadomo, białko wyraźnie wspomaga odchudzanie przyspieszając metabolizm. Dodatkowo, jajka hamują apetyt i zawierają tzw. ujemne kalorie.
  • Mięsa i wędliny - zachęcam do domowych wyrobów. Szynka, schab, filety z piersi kurczaka lub indyka pieczone w domowym piekarniku, bez zbędnych konserwantów, cukrów i tłuszczy to również źródło cennego białka.
  • Chrzan - podobnie jak inne ostre przyprawy, chrzan przyspiesza metabolizm. Dodatkowo chrzan ma niski indeks glikemiczny i jest niskokaloryczny — w 100 gramach jest ich zaledwie 70, a przecież takiej jego ilości nie byłabyś w stanie nawet zjeść!

 

Jogurt ze świeżymi owocami i nasionami chia to zdrowy deser w sam raz na wiosnę.

Dodatkowo pamiętaj o kilku produktach utrudniających wchłanianie węglowodanów

  • Siemię lniane - zacznij dzień naparem z siemienia lnianego.
  • Nasiona chia - dodaj do sałatki lub jogurtu.
  • Błonnik - zjedz porcję jogurtu z dodatkiem błonnika jabłkowego, dostępnego w marketach lub dodaj 3 łyżki otrębów.
  • Morwa - wypij herbatkę z morwą pół godziny przed deserem.

 
Zadbaj także o ruch. Dłuższy weekend to okazja aby wstać z kanapy i z cała rodziną udać się na spacer. Jak mówi stare przysłowie "nie ma złej pogody są tylko złe ubrania", więc nie ma co szukać wymówek ;)
 

Zobacz również: Jak ćwiczą gwiazdy?

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej 5 fit śniadań z płatków owsianych Tych produktów nie jedz przed treningiem 41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Odchudzające przepisy: sałatka z kurczakiem i truskawkami Domowe pralinki Najlepsze orzechy na utratę wagi Wegańskie ciasteczka Czekoladowe raw cake Odchudzające przepisy: jajko zapiekane w awokado Brownie z batatem i rodzynkami 6 przepisów na odchudzające sałatki Fantazja fasolowa Szybkie naleśniki bez mąki Jakie węglowodany jeść na diecie? Jakie ryby jeść podczas odchudzania? Migdały – idealne orzechy dla osób na diecie Fit Wielkanoc: jajka na trzy sposoby Dlaczego warto jeść jajka na diecie? Zdrowy krem czekoladowo-orzechowy Przepis na dietetyczny żurek Mocno wędzony pasztet z kaszą jaglaną, kiszoną kapustą i grzybami Fit babka Niezdrowe skutki jedzenia zdrowej żywności

Popularne w tym tygodniu:

Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej Detoksykujący koktajl z pietruszki, który przygotujesz w 3 minuty Co się stanie, jeżeli będziesz pić lampkę wina dziennie? Powody, dla których wakacje all inclusive są niezdrowe Co się stanie, kiedy przestaniesz pić gazowane napoje? 9 rzeczy, których nie powinno się robić przed seksem Co znajdziesz w drinkach spalających tłuszcz? Wody smakowe Jak odkwasić organizm – objawy zakwaszenia, sposoby na odkwaszenie Kosmetyki, które możemy zjeść! Sok z arbuza nie tylko dla dzieci. Jakie ma właściwości? Trądzik pospolity – jaką zastosować dietę aby złagodzić objawy?