Trzymaj linię na Wielkanoc

Odchudzanie w trakcie świątecznych przygotowań? Niemożliwe... Lub, raczej, kompletnie niepotrzebne. Po co odmawiać sobie przyjemności celebrowania tradycji z rodziną przy stole? Przez te kilka dni naprawdę nie nadrobimy zgubionych w ciągu miesiąca kilogramów. Możemy natomiast zrobić wszystko, by nasze świąteczne menu było lekkie i zdrowe.

Zobacz 2 zdjęcia

pixabay.com

Oto świąteczne produkty, których nawet nie podejrzewałeś o dietetyczne właściwości:

  • Jajka - to cenne źródło wysokiej jakości białka, a, jak wiadomo, białko wyraźnie wspomaga odchudzanie przyspieszając metabolizm. Dodatkowo, jajka hamują apetyt i zawierają tzw. ujemne kalorie.
  • Mięsa i wędliny - zachęcam do domowych wyrobów. Szynka, schab, filety z piersi kurczaka lub indyka pieczone w domowym piekarniku, bez zbędnych konserwantów, cukrów i tłuszczy to również źródło cennego białka.
  • Chrzan - podobnie jak inne ostre przyprawy, chrzan przyspiesza metabolizm. Dodatkowo chrzan ma niski indeks glikemiczny i jest niskokaloryczny — w 100 gramach jest ich zaledwie 70, a przecież takiej jego ilości nie byłabyś w stanie nawet zjeść!

 

Jogurt ze świeżymi owocami i nasionami chia to zdrowy deser w sam raz na wiosnę.

Dodatkowo pamiętaj o kilku produktach utrudniających wchłanianie węglowodanów

  • Siemię lniane - zacznij dzień naparem z siemienia lnianego.
  • Nasiona chia - dodaj do sałatki lub jogurtu.
  • Błonnik - zjedz porcję jogurtu z dodatkiem błonnika jabłkowego, dostępnego w marketach lub dodaj 3 łyżki otrębów.
  • Morwa - wypij herbatkę z morwą pół godziny przed deserem.

 
Zadbaj także o ruch. Dłuższy weekend to okazja aby wstać z kanapy i z cała rodziną udać się na spacer. Jak mówi stare przysłowie "nie ma złej pogody są tylko złe ubrania", więc nie ma co szukać wymówek ;)
 

Zobacz również: Pomysły na rodzinną aktywność fizyczną

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Bezglutenowa pizza na brokułowym spodzie Sernik z kaszy bulgur Jak dobrze zacząć dzień, czyli co powinien jeść rano sportowiec? 41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Sałatka ze słoika – pomysł na zdrowy lunch do pracy Te objawy świadczą o zakwaszeniu organizmu! Prosta metoda, dzięki której oczyścisz organizm z toksyn Tłuste przekąski, które pomagają schudnąć Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej Przekąska po treningu: tost z masłem migdałowym i bananem Nie musisz się obawiać, jedząc te ciasta. Są zdrowe i nie tuczą 5 fit śniadań z płatków owsianych Tych produktów nie jedz przed treningiem Odchudzające przepisy: sałatka z kurczakiem i truskawkami Domowe pralinki Najlepsze orzechy na utratę wagi Wegańskie ciasteczka Czekoladowe raw cake Odchudzające przepisy: jajko zapiekane w awokado Brownie z batatem i rodzynkami 6 przepisów na odchudzające sałatki Fantazja fasolowa Szybkie naleśniki bez mąki Jakie węglowodany jeść na diecie? Jakie ryby jeść podczas odchudzania?

Popularne w tym tygodniu:

41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Fit ciasto z masła orzechowego Co Ewa Chodakowska poleca jeść na kolację? Pięć prostych i niskokalorycznych przepisów FIT ciasto czekoladowo-buraczane bez mąki pszennej Detoksykujący koktajl z pietruszki, który przygotujesz w 3 minuty Oto co Ewa Chodakowska poleca jeść na śniadanie. Pięć przepisów Oto co Ewa Chodakowska poleca jeść na drugie śniadanie. Pięć przepisów Weekendowy jadłospis Ewy Chodakowskiej Racuszki z jabłkiem Szybkie 4-składnikowe zdrowe i niskokaloryczne desery Bezglutenowa pizza na brokułowym spodzie Sałatka ze słoika – pomysł na zdrowy lunch do pracy