BURAK zrobi z Ciebie Supermena!

Ot, nasz zwykły, polski tani (jak barszcz) burak może dać Ci wielką moc - zawarty w burakach azotan obniża wchłanianie tlenu podczas wysiłku fizycznego. Dzięki temu sprawia, że wolniej się męczymy. Regularne spożycie buraków, może znacząco podnieść Twoją formę.

Burak jest warzywem mocno niedocenianym na polskich stołach. A niesłusznie. Jest bardzo (BARDZO!) tani i zdrowy. I można z niego wyczarować wiele ciekawych potraw i przekąsek.

Dziś tylko opowiem i kilku ciekawych zastosowaniach i podam jeden prosty przepis na szybką sałatkę i jeden na sok, ale już zapowiadam, ze pojawi się tutaj mały cykl „buraczany”. Pora pokazać wszystkim, że warto jeść to wspaniałe, czerwone warzywo.

Sama dobroć!
Burak, dzięki zawartości antocyjanów chroni nasz organizm zarówno przed drobnymi dolegliwościami, takimi jak przeziębienie czy stany grypowe, jak i pozwala ograniczyć zagrożenie wystąpienia nowotworów (betanina). Niezły ma wachlarz możliwości, prawda?

Sok z buraka, lub porcja sałatki, zażyte co jakiś czas, pozwolą uwolnić się od zgagi, zaparć, obniżą ciśnienie krwi, poprawią pracę układu krwionośnego (w tym samą produkcję czerwonych krwinek).Zawierają także sód, bor, cynk, mangan, miedź…

Połowa tablicy Mendelejewa. Ta dobra, rzecz jasna.

Co ciekawe… najzdrowsze są buraki w formie surowej: soku. Gotowanie ich w wodzie prowadzi do częściowego rozpuszczenia się substancji odżywczych. Można to wykorzystać przy robieniu zupy, ale sałatki, choć nadal bardzo zdrowe, będą ich miały nieco mniej.

Można też piec te warzywa w piekarniku lub na grillu, ale koniecznie w skórce! Potem można je obrać lub wydrążyć łyżką.

Zobacz również: Wiosenny detoks

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Bezglutenowa pizza na brokułowym spodzie Sernik z kaszy bulgur Jak dobrze zacząć dzień, czyli co powinien jeść rano sportowiec? 41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Sałatka ze słoika – pomysł na zdrowy lunch do pracy Te objawy świadczą o zakwaszeniu organizmu! Prosta metoda, dzięki której oczyścisz organizm z toksyn Tłuste przekąski, które pomagają schudnąć Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej Przekąska po treningu: tost z masłem migdałowym i bananem Nie musisz się obawiać, jedząc te ciasta. Są zdrowe i nie tuczą Oreo fit 5 fit śniadań z płatków owsianych Tych produktów nie jedz przed treningiem Odchudzające przepisy: sałatka z kurczakiem i truskawkami Domowe pralinki Najlepsze orzechy na utratę wagi Rabarbar- czy warto go jeść ? Fit ciasto marchewkowe Wegańskie ciasteczka Ciasto drożdżowe bez jajek, mleka i masła (wegańskie) Grilluj z głową: poznaj przepisy na dietetyczne dania z rusztu! Placki z niepalonej kaszy gryczanej Czekoladowe raw cake Odchudzające przepisy: jajko zapiekane w awokado

Popularne w tym tygodniu:

41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Fit ciasto z masła orzechowego Co Ewa Chodakowska poleca jeść na kolację? Pięć prostych i niskokalorycznych przepisów FIT ciasto czekoladowo-buraczane bez mąki pszennej Detoksykujący koktajl z pietruszki, który przygotujesz w 3 minuty Oto co Ewa Chodakowska poleca jeść na śniadanie. Pięć przepisów Oto co Ewa Chodakowska poleca jeść na drugie śniadanie. Pięć przepisów Weekendowy jadłospis Ewy Chodakowskiej Racuszki z jabłkiem Szybkie 4-składnikowe zdrowe i niskokaloryczne desery Bezglutenowa pizza na brokułowym spodzie Sałatka ze słoika – pomysł na zdrowy lunch do pracy