Grilluj dietetycznie i bądź fit

Czas letni to dla nas na diecie i dbających o linię w pewnym sensie katorga. Chodzi o grill. Przecież nasi mężowie, wujkowie i znajomi obsesyjnie urządzają grillowe imprezy bo jak się mówi grill to narodowy sport Polaków. Jednak można łatwo ominąć pułapki grilla i jego wpływu na naszą linię. Są bardzo specyficzne, a jednocześnie bardzo proste sztuczki, które dadzą nam ulgę dla żołądka, ominą ryzyko fałdek i tłuszczyku i będziemy mieć zapewnioną zabawę, relaks i głód pokonamy smakowitymi grillowanymi przysmakami.

Grillowane warzywa ? to żart ?

Nie, to nie żart. To wspaniałe wstępna przekąska na każdym garden party. Warzywa zasycają żołądek. Do tego chudy kurczaczek w postaci kąsków i już lepiej. Pamiętajcie to nie tłuszcz tuczy najbardziej, a węglowodany — unikjamy więc białego pieczywa i wyskokowych napojów.

Mięso ? można ?

Bardzo ważną zasadą fit grillowania jest by spożywając mięska owszem chude przy tym przegryzać te posiłki antyoksydantami w postaci warzyw „chrupkich” - sałata, pomidor, ogórek, papryka… Jako napój, który nam „zredukuje” ewentualny tłuszcz zastosujmy zieloną herbatę po imprezie grillowej (min. 40 min po spożyciu mięsa spożywamy).

Jako składniki marynaty do kurczaka wykorzystaj miód, limonkę lub sos sojowy.

Rybki bardzo pożądane na grillu

Grilluj ryby. One są bardzo dietetyczne. Szczególnie polecam łososia i pstrąga. To te ryby są lekkie a odżywcze i korzystnie wpływają na linię.

Idealne przekąski

Jako przekąskę proponuję też kukurydzę jako fantastyczną przekąskę. Lekko ugotowaną, zrumień na grillu…dodaj olej kokosowy… Smakuje wybornie.

Zobacz również: Wiosenny detoks

Jako również reduktory obciążenia dla żołądka i linii wykorzystujmy do szaszłyków takie warzywa jak: papryka, fasolka, bakłażan i pomidorki koktajlowe .

Polecam także świetny patent na deser z grilla. Połóż na 10 minut na grillu banana w skórce i owiniętego w folię aluminiową. Super smakuje.

Także cudowną przekąską między kurczakiem, a szaszłykami na imprezie garden party z grillem są marynowane bakłażany w occie balsamicznym, oliwie.

Dodawaj do potraw także czosnek, który wspaniale dostarcza składników przyśpieszających metabolizm.

Więc jak widać grillowanie nie musi być dla nas tabu, możemy się delektować pysznościami, a nawet zachęcić naszych mężczyzn do propozycji bardziej fit.

Fit i dietetycznie nie oznacza pusto, nudnie i niesmacznie. Wręcz przeciwnie. Można naprawdę przeróbkami bardziej light urozmaicić menu letnich spotkań na świeżym powietrzu. Teraz już pozostaje zrobić listę zakupów, pomyśleć co przyrządzimy i działać.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Bezglutenowa pizza na brokułowym spodzie Sernik z kaszy bulgur Jak dobrze zacząć dzień, czyli co powinien jeść rano sportowiec? FIT ciasto czekoladowo-buraczane bez mąki pszennej 41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Sałatka ze słoika – pomysł na zdrowy lunch do pracy Te objawy świadczą o zakwaszeniu organizmu! Prosta metoda, dzięki której oczyścisz organizm z toksyn Tłuste przekąski, które pomagają schudnąć Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej Przekąska po treningu: tost z masłem migdałowym i bananem Nie musisz się obawiać, jedząc te ciasta. Są zdrowe i nie tuczą Oreo fit 5 fit śniadań z płatków owsianych Tych produktów nie jedz przed treningiem Odchudzające przepisy: sałatka z kurczakiem i truskawkami Domowe pralinki Najlepsze orzechy na utratę wagi Rabarbar- czy warto go jeść ? Fit ciasto marchewkowe Gorąca woda – najtańszy lek świata Wegańskie ciasteczka Ciasto drożdżowe bez jajek, mleka i masła (wegańskie) Grilluj z głową: poznaj przepisy na dietetyczne dania z rusztu! Placki z niepalonej kaszy gryczanej

Popularne w tym tygodniu:

41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Fit ciasto z masła orzechowego Co Ewa Chodakowska poleca jeść na kolację? Pięć prostych i niskokalorycznych przepisów FIT ciasto czekoladowo-buraczane bez mąki pszennej Detoksykujący koktajl z pietruszki, który przygotujesz w 3 minuty Oto co Ewa Chodakowska poleca jeść na śniadanie. Pięć przepisów Oto co Ewa Chodakowska poleca jeść na drugie śniadanie. Pięć przepisów Weekendowy jadłospis Ewy Chodakowskiej Racuszki z jabłkiem Szybkie 4-składnikowe zdrowe i niskokaloryczne desery Bezglutenowa pizza na brokułowym spodzie Sałatka ze słoika – pomysł na zdrowy lunch do pracy