Orkisz - moda czy zdrowie?

Czy modne zawsze oznacza zdrowe? Odpowiedź jest zaskakująca, ale w przypadku naszego niezwykłego zboża, o jakim dzisiaj będę pisać, tak jest. Jego zdrowotne właściwości idą łeb w łeb z tym, jak bardzo jest sławne i modne. Dlatego zapraszam do lektury. Zacznijmy od genezy tej diety i czym w ogóle orkisz.

Życiodajne zboże – orkisz

Orkisz to gatunek podzboża w formie prostej. Jest on znany od starożytności. Uprawiali go już Izraelici, a w Europie Grecy i Rzymianie. Jednak główną propagatorką i osobą, która zapewniła tej roślinie doskonałą reklamę, była przeorysza w zakonie Benedyktynek, słynna wizjonerka i uzdrowicielka, Hildegarda z Bingen. Odkryła ona cudowne właściwości rozgrzewające i natłuszczające tego zboża.

35 lat badań nad tym zbożem dały nam dietę, która jest nazywana właśnie dietą św. Hildegardy.

Leczenie, oczyszczanie i uroda.

Trzy słowa, które najlepiej charakteryzują tę niezwykłą dietę. Zapewnia ona piękny stan skóry, odżywia i wzmacnia siły umysłowe. Dodatkowo leczy dziesiątki dolegliwości.

Dla kogo orkisz jest cudownym lekiem i kapsułką witalności?

Zastosowanie diety orkiszowej powinny rozważyć w szczególności osoby:

  • mające problemy z perystaltyką jelit, ponieważ orkisz zawiera bardzo dużo błonnika pokarmowego,
  • mające podwyższony poziom cholesterolu,
  • po przebytym zawale serca,
  • mające problemy z układem krwionośnym,
  • z osłabionym układem odpornościowym, po przebytej antybiotykoterapii.

Dodatkowo z tej diety powinny skorzystać kobiety w ciąży, ponieważ dodaje siły i nie tuczy, a dzięki bogactwu witamin wzmacnia i kobietę, i dziecko.

Zobacz również: Zapomnij o nudzie na fitnessie - ćwicz bokwę

Dieta orkiszowa — co i jak jeść?

Stosowanie diety orkiszowej w codziennym życiu jest proste. Podstawa to jedzenie wyłącznie produktów bogatych w to zboże. Są to przede wszystkim: otręby, musli, płatki, kasze, makarony. Co ciekawe, z orkiszu coraz częściej produkowane są smaczne ciasteczka, batoniki, a nawet przepyszne piwo. Z jego dodatkiem przyrządza się także sałatki, zupy i potrawy idealne na drugie danie.

Orkisz smakuje wyśmienicie w połączeniu z odżywczym miodem i orzechami. Hildegarda zaleca także w swojej diecie zastosować surowy koper włoski oraz kasztany w postaci gotowanej, pieczonej i surowej.

Jak widać, dieta orkiszowa to jeden z najstarszych i najbardziej klasycznych planów żywieniowych. Nie ma absolutnie żadnych przeciwwskazań do stosowania tego typu odżywiania. Przyśpiesza on metabolizm i spala tkankę tłuszczową. Wpływa wspaniale na organizm, dając siły, by wytrwać w diecie i dążeniu do pięknego ciała.

Złote zasady św. Hildegardy zapewniające długowieczność

Zakonnica i starożytny dietetyk, Hildegarda, oprócz diety orkiszowej rozpowszechniała także niezwykłe złote myśli, które warto znać i stosować. Zalecała przede wszystkim, aby:

  • czerpać energię życiową z czterech żywiołów – ognia, wody, powietrza i ziemi – poprzez kontakt z przyrodą i stosować naturalne metody leczenia;
  • dbać o jakość tego, co jemy;
  • znaleźć równowagę między snem a czuwaniem, by zregenerować cały organizm;
  • poświęcać tyle samo czasu na aktywność fizyczną i spokojny odpoczynek;
  • regularnie oczyszczać organizm, np. poprzez post, stawianie baniek, a także medytowanie i modlitwę;
  • Starać się poznać siebie, odkrywać wady, by zmieniać je w cnoty – to daje zdrowie duchowe, a ono zagwarantuje zdrowie ciała.
Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej Z czym do chleba? Trzy przepisy na fit pasty kanapkowe Granola - sprzymierzeniec odchudzania czy przyczyna otyłości? Wegański fast food - tortilla Brownie z batatem i rodzynkami Chcesz schudnąć? Włącz do menu te superprodukty Przepisy Anny Lewandowskiej i Ewy Chodakowskiej na zdrowe dania Dietetyczne kulki owsiane Zdrowe dania, które możesz przygotować w 10 minut (a nawet szybciej) Zdrowe zamienniki niezdrowych produktów Nie musisz się obawiać, jedząc te ciasta. Są zdrowe i nie tuczą 5 fit śniadań z płatków owsianych Przekąski i desery dla sportowców Sałatka ze słoika – pomysł na zdrowy lunch do pracy Dietetyczny makaron z wędzonym łososiem Omlet z płatków owsianych Czekoladowe raw cake Chipsy z warzyw – pomysł na zdrową przekąskę Dietetyczna pizza w 10 minut Przepis na poranny napój oczyszczający z toksyn 41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Szybkie śniadanie, obiad, kolacja, czyli dania, w które nie trzeba wkładać wiele wysiłku Tańsze alternatywy dla superproduktów Ciasteczka „nawinie”

Popularne w tym tygodniu:

Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej 5 fit śniadań z płatków owsianych Zdrowe dania, które możesz przygotować w 10 minut (a nawet szybciej) Nie musisz się obawiać, jedząc te ciasta. Są zdrowe i nie tuczą 3 pomysły na obiad za 8 złotych z menu Ewy Chodakowskiej Z czym do chleba? Trzy przepisy na fit pasty kanapkowe Koktajle Ewy Chodakowskiej poniżej 430 kcal Produkty, od których możesz być uzależniony ze względu na znak zodiaku Zdrowe zamienniki niezdrowych produktów Smoothie, które oczyszcza jelito grube i wysmukla talię Przepisy Anny Lewandowskiej i Ewy Chodakowskiej na zdrowe dania Pyszne i Zdrowe Naleśniki Kokosowe