Orkisz - moda czy zdrowie?

Czy modne zawsze oznacza zdrowe? Odpowiedź jest zaskakująca, ale w przypadku naszego niezwykłego zboża, o jakim dzisiaj będę pisać, tak jest. Jego zdrowotne właściwości idą łeb w łeb z tym, jak bardzo jest sławne i modne. Dlatego zapraszam do lektury. Zacznijmy od genezy tej diety i czym w ogóle orkisz.

Życiodajne zboże – orkisz

Orkisz to gatunek podzboża w formie prostej. Jest on znany od starożytności. Uprawiali go już Izraelici, a w Europie Grecy i Rzymianie. Jednak główną propagatorką i osobą, która zapewniła tej roślinie doskonałą reklamę, była przeorysza w zakonie Benedyktynek, słynna wizjonerka i uzdrowicielka, Hildegarda z Bingen. Odkryła ona cudowne właściwości rozgrzewające i natłuszczające tego zboża.

35 lat badań nad tym zbożem dały nam dietę, która jest nazywana właśnie dietą św. Hildegardy.

Leczenie, oczyszczanie i uroda.

Trzy słowa, które najlepiej charakteryzują tę niezwykłą dietę. Zapewnia ona piękny stan skóry, odżywia i wzmacnia siły umysłowe. Dodatkowo leczy dziesiątki dolegliwości.

Dla kogo orkisz jest cudownym lekiem i kapsułką witalności?

Zastosowanie diety orkiszowej powinny rozważyć w szczególności osoby:

  • mające problemy z perystaltyką jelit, ponieważ orkisz zawiera bardzo dużo błonnika pokarmowego,
  • mające podwyższony poziom cholesterolu,
  • po przebytym zawale serca,
  • mające problemy z układem krwionośnym,
  • z osłabionym układem odpornościowym, po przebytej antybiotykoterapii.

Dodatkowo z tej diety powinny skorzystać kobiety w ciąży, ponieważ dodaje siły i nie tuczy, a dzięki bogactwu witamin wzmacnia i kobietę, i dziecko.

Zobacz również: Zapomnij o nudzie na fitnessie - ćwicz bokwę

Dieta orkiszowa — co i jak jeść?

Stosowanie diety orkiszowej w codziennym życiu jest proste. Podstawa to jedzenie wyłącznie produktów bogatych w to zboże. Są to przede wszystkim: otręby, musli, płatki, kasze, makarony. Co ciekawe, z orkiszu coraz częściej produkowane są smaczne ciasteczka, batoniki, a nawet przepyszne piwo. Z jego dodatkiem przyrządza się także sałatki, zupy i potrawy idealne na drugie danie.

Orkisz smakuje wyśmienicie w połączeniu z odżywczym miodem i orzechami. Hildegarda zaleca także w swojej diecie zastosować surowy koper włoski oraz kasztany w postaci gotowanej, pieczonej i surowej.

Jak widać, dieta orkiszowa to jeden z najstarszych i najbardziej klasycznych planów żywieniowych. Nie ma absolutnie żadnych przeciwwskazań do stosowania tego typu odżywiania. Przyśpiesza on metabolizm i spala tkankę tłuszczową. Wpływa wspaniale na organizm, dając siły, by wytrwać w diecie i dążeniu do pięknego ciała.

Złote zasady św. Hildegardy zapewniające długowieczność

Zakonnica i starożytny dietetyk, Hildegarda, oprócz diety orkiszowej rozpowszechniała także niezwykłe złote myśli, które warto znać i stosować. Zalecała przede wszystkim, aby:

  • czerpać energię życiową z czterech żywiołów – ognia, wody, powietrza i ziemi – poprzez kontakt z przyrodą i stosować naturalne metody leczenia;
  • dbać o jakość tego, co jemy;
  • znaleźć równowagę między snem a czuwaniem, by zregenerować cały organizm;
  • poświęcać tyle samo czasu na aktywność fizyczną i spokojny odpoczynek;
  • regularnie oczyszczać organizm, np. poprzez post, stawianie baniek, a także medytowanie i modlitwę;
  • Starać się poznać siebie, odkrywać wady, by zmieniać je w cnoty – to daje zdrowie duchowe, a ono zagwarantuje zdrowie ciała.
Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Razem czy osobno? Dowiedz się, jakie produkty powinniśmy jeść razem, a których połączeń lepiej unikać Czy warto używać syropu klonowego na diecie? Co jeść po porannym bieganiu? Propozycje na zdrowe i pożywne śniadanie Chia nasion czar Pieczone sajgonki wegetariańskie Tych produktów nie jedz przed treningiem Dietetyczna nutella Wegańska wuzetka idealna! Proste i smaczne wysokobiałkowe przekąski FIT ciasto czekoladowo-buraczane bez mąki pszennej Zdrowe, oryginalne i proste przepisy na śniadania Babeczki trójkolorowe bez pieczenia Bananowy chleb Dietetyczna chałwa w 10 minut Zdrowe ciasto z kaszy Jak dobrze zacząć dzień, czyli co powinien jeść rano sportowiec? Prawdopodobnie najzdrowsza mąka na świecie - mąka kokosowa Smaczne i odchudzające przekąski 4 przepisy, które sprawią, że pokochasz warzywa strączkowe Co pić zamiast kawy żeby dodać sobie energii? Oryginalne przepisy na zdrową kolację Dietetyczna domowa czekolada bez mleka Przekąska po treningu: tost z masłem migdałowym i bananem Odchudzające przepisy: jajko zapiekane w awokado

Popularne w tym tygodniu:

FIT CIASTO z MASŁA ORZECHOWEGO ! FIT ciasto czekoladowo-buraczane bez mąki pszennej Szarlotka na diecie ? Ależ TAK (i to bez glutenu) Proste i smaczne wysokobiałkowe przekąski Detoksykujący koktajl z pietruszki, który przygotujesz w 3 minuty Racuszki z jabłkiem Co się zmieni w organizmie, jeżeli wzbogacisz dietę w płatki owsiane? Zdrowe, oryginalne i proste przepisy na śniadania Smoothie, które oczyszcza jelito grube i wysmukla talię Szybkie 4-składnikowe zdrowe i niskokaloryczne desery Tych produktów nie jedz przed treningiem 6 przekąsek, po które możesz sięgać po godzinie 20