Orkisz - moda czy zdrowie?

Czy modne zawsze oznacza zdrowe? Odpowiedź jest zaskakująca, ale w przypadku naszego niezwykłego zboża, o jakim dzisiaj będę pisać, tak jest. Jego zdrowotne właściwości idą łeb w łeb z tym, jak bardzo jest sławne i modne. Dlatego zapraszam do lektury. Zacznijmy od genezy tej diety i czym w ogóle orkisz.

Życiodajne zboże – orkisz

Orkisz to gatunek podzboża w formie prostej. Jest on znany od starożytności. Uprawiali go już Izraelici, a w Europie Grecy i Rzymianie. Jednak główną propagatorką i osobą, która zapewniła tej roślinie doskonałą reklamę, była przeorysza w zakonie Benedyktynek, słynna wizjonerka i uzdrowicielka, Hildegarda z Bingen. Odkryła ona cudowne właściwości rozgrzewające i natłuszczające tego zboża.

35 lat badań nad tym zbożem dały nam dietę, która jest nazywana właśnie dietą św. Hildegardy.

Leczenie, oczyszczanie i uroda.

Trzy słowa, które najlepiej charakteryzują tę niezwykłą dietę. Zapewnia ona piękny stan skóry, odżywia i wzmacnia siły umysłowe. Dodatkowo leczy dziesiątki dolegliwości.

Dla kogo orkisz jest cudownym lekiem i kapsułką witalności?

Zastosowanie diety orkiszowej powinny rozważyć w szczególności osoby:

  • mające problemy z perystaltyką jelit, ponieważ orkisz zawiera bardzo dużo błonnika pokarmowego,
  • mające podwyższony poziom cholesterolu,
  • po przebytym zawale serca,
  • mające problemy z układem krwionośnym,
  • z osłabionym układem odpornościowym, po przebytej antybiotykoterapii.

Dodatkowo z tej diety powinny skorzystać kobiety w ciąży, ponieważ dodaje siły i nie tuczy, a dzięki bogactwu witamin wzmacnia i kobietę, i dziecko.

Zobacz również: Jakie są najzdrowsze rodzaje kawy

Dieta orkiszowa — co i jak jeść?

Stosowanie diety orkiszowej w codziennym życiu jest proste. Podstawa to jedzenie wyłącznie produktów bogatych w to zboże. Są to przede wszystkim: otręby, musli, płatki, kasze, makarony. Co ciekawe, z orkiszu coraz częściej produkowane są smaczne ciasteczka, batoniki, a nawet przepyszne piwo. Z jego dodatkiem przyrządza się także sałatki, zupy i potrawy idealne na drugie danie.

Orkisz smakuje wyśmienicie w połączeniu z odżywczym miodem i orzechami. Hildegarda zaleca także w swojej diecie zastosować surowy koper włoski oraz kasztany w postaci gotowanej, pieczonej i surowej.

Jak widać, dieta orkiszowa to jeden z najstarszych i najbardziej klasycznych planów żywieniowych. Nie ma absolutnie żadnych przeciwwskazań do stosowania tego typu odżywiania. Przyśpiesza on metabolizm i spala tkankę tłuszczową. Wpływa wspaniale na organizm, dając siły, by wytrwać w diecie i dążeniu do pięknego ciała.

Złote zasady św. Hildegardy zapewniające długowieczność

Zakonnica i starożytny dietetyk, Hildegarda, oprócz diety orkiszowej rozpowszechniała także niezwykłe złote myśli, które warto znać i stosować. Zalecała przede wszystkim, aby:

  • czerpać energię życiową z czterech żywiołów – ognia, wody, powietrza i ziemi – poprzez kontakt z przyrodą i stosować naturalne metody leczenia;
  • dbać o jakość tego, co jemy;
  • znaleźć równowagę między snem a czuwaniem, by zregenerować cały organizm;
  • poświęcać tyle samo czasu na aktywność fizyczną i spokojny odpoczynek;
  • regularnie oczyszczać organizm, np. poprzez post, stawianie baniek, a także medytowanie i modlitwę;
  • Starać się poznać siebie, odkrywać wady, by zmieniać je w cnoty – to daje zdrowie duchowe, a ono zagwarantuje zdrowie ciała.
Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Bezglutenowa pizza na brokułowym spodzie Sernik z kaszy bulgur Jak dobrze zacząć dzień, czyli co powinien jeść rano sportowiec? FIT ciasto czekoladowo-buraczane bez mąki pszennej 41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Sałatka ze słoika – pomysł na zdrowy lunch do pracy Te objawy świadczą o zakwaszeniu organizmu! Prosta metoda, dzięki której oczyścisz organizm z toksyn Tłuste przekąski, które pomagają schudnąć Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej Przekąska po treningu: tost z masłem migdałowym i bananem Nie musisz się obawiać, jedząc te ciasta. Są zdrowe i nie tuczą Oreo fit 5 fit śniadań z płatków owsianych Tych produktów nie jedz przed treningiem Odchudzające przepisy: sałatka z kurczakiem i truskawkami Domowe pralinki Smoothie - sposób na zdrowie? Najlepsze orzechy na utratę wagi Kwaśny smak w zdrowej diecie. Właściwości szczawiu Rabarbar- czy warto go jeść ? Fit ciasto marchewkowe Gorąca woda – najtańszy lek świata Wegańskie ciasteczka Ciasto drożdżowe bez jajek, mleka i masła (wegańskie)

Popularne w tym tygodniu:

41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Fit ciasto z masła orzechowego Co Ewa Chodakowska poleca jeść na kolację? Pięć prostych i niskokalorycznych przepisów FIT ciasto czekoladowo-buraczane bez mąki pszennej Detoksykujący koktajl z pietruszki, który przygotujesz w 3 minuty Oto co Ewa Chodakowska poleca jeść na śniadanie. Pięć przepisów Oto co Ewa Chodakowska poleca jeść na drugie śniadanie. Pięć przepisów Weekendowy jadłospis Ewy Chodakowskiej Racuszki z jabłkiem Szybkie 4-składnikowe zdrowe i niskokaloryczne desery Bezglutenowa pizza na brokułowym spodzie Sałatka ze słoika – pomysł na zdrowy lunch do pracy