Przez żołądek do... wzmocnienia odporności! Czyli co jeść, by nie dopadła Cię choroba...

Układ odpornościowy zapewnia organizmowi w każdym wieku odporność przed infekcjami, zakażeniami. To właśnie nasza odporność gwarantuje nam dobrą energię i wspiera w codziennej walce, by nie zaatakowały nas czynniki wpływające na stan naszej formy fizycznej.

Wielką rolę w tym obszarze spełnia przewód pokarmowy. To właśnie tą drogą, czyli jelitową i żołądkową najszybciej wnikają w głąb naszego organizmu niebezpieczne bakterie, wirusy i grzyby. Dlatego oprócz regularnego snu, odpowiedniej ilości ruchu to nasze menu i to jak mówi słynne przysłowie „co mamy na talerzu” może nam dać naturalną pomoc i wsparcie, by zachować zdrowie i wzmocnić odporność.

Dlatego dzisiaj zapraszam do mojej galerii produktów mających duży wpływ na poziom naszej odporności.

CEBULA I CZOSNEK

Znane już od czasów naszych babć i prababć mają bardzo silne działanie zabijające bakterie i bardzo ostre wirusy. Zawierają duże ilości witamin: A, B1, B2, PP,C. Do tego składniki mineralne: żelazo, miedź, chrom, selen.

Są naturalnymi lekami na kaszel i ból gardła.

RYBY

Rodzaj pożywienia, które Polacy bardzo zaniedbują planując swoje menu. To bardzo duży błąd. Witamina D zawarta w rybach odpowiada za układ immunologiczny wzmacniając go. Dodatkowo wpływa na obecność w organizmie specyficznego białka o nazwie katelicydyna, które działa bakteriobójczo. Dodatkowo o kwasy omega 3 i omega 6 wspierając serce i krążenie w organizmie człowieka.

 

KISZONKI

To także istotna pozycja w menu. Szczególnie cenne są potrawy z wątkiem kiszonek w tle teraz jesienna, a już w sumie zimową porą. W wyniku kiszenia cukry proste ulegaja reakcji do kwasu mlekowego. Kwas mlekowy jest idealny dla rozwoju bakterii jelitowych. Te właśnie odpowiadają za odporność na różne zjawiska niebezpieczne mogące mieć miejsce w przewodzie pokarmowym.

Zobacz również: Jakie są najzdrowsze rodzaje kawy

JAJKA

Są ważne ze względu na bardzo dużą zawartość cynku. Nam być może cynk najbardziej kojarzy się z pięknem włosów i paznokci, Jednak oprócz tych zadań jest on bardzo mocno związany z odpornością organizmu. Bierze udział w produkcji ciał odpornościowych, a podany w ciągu 24 godzin od początku infekcji skutecznie ją zwalcza. Cynk odnajdziemy także w: kaszy gryczanej, kapuście czerwonej, pieczywie razowym.

BAKŁAŻAN

Jest bogatym źródłem witamin A, E i C. Wspiera w nabywaniu odporności i zapobieganiu wystąpienia infekcji.

MIÓD

To także bogate źródło wartościowych substancji mineralnych wpływających wspaniale na odporności. Spożywany codziennie jako przekąska do pieczywa lub pita woda z miodem wpływając na przewód pokarmowy poprawia również kondycję naszej odporności.

To tylko parę produktów, które pomogą Ci zdrowo przetrwać zimne dni. Natura i świat kulinarny oferują jeszcze więcej takich wzmacniaczy naszego zdrowia. Jakie Wy macie sposoby wprost na odporność wprost z talerza?

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej Oreo fit 5 fit śniadań z płatków owsianych Tych produktów nie jedz przed treningiem Domowe batoniki musli (bez pieczenia) 41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Odchudzające przepisy: sałatka z kurczakiem i truskawkami Domowe pralinki Smoothie - sposób na zdrowie? Najlepsze orzechy na utratę wagi Kwaśny smak w zdrowej diecie. Właściwości szczawiu Rabarbar- czy warto go jeść ? Fit ciasto marchewkowe Gorąca woda – najtańszy lek świata Wegańskie ciasteczka Ciasto drożdżowe bez jajek, mleka i masła (wegańskie) Grilluj z głową: poznaj przepisy na dietetyczne dania z rusztu! Placki z niepalonej kaszy gryczanej Czekoladowe raw cake Zdrowe tłuszcze na talerzu. W jakich produktach ich szukać? Odchudzające przepisy: jajko zapiekane w awokado Jak przygotować zdrowe i białkowe naleśniki? Sałatka z fasolką mung Wiosenne sałatki, od których nie przytyjesz

Popularne w tym tygodniu:

Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej Detoksykujący koktajl z pietruszki, który przygotujesz w 3 minuty Co się stanie, jeżeli będziesz pić lampkę wina dziennie? Powody, dla których wakacje all inclusive są niezdrowe Co się stanie, kiedy przestaniesz pić gazowane napoje? 9 rzeczy, których nie powinno się robić przed seksem Co znajdziesz w drinkach spalających tłuszcz? Wody smakowe Jak odkwasić organizm – objawy zakwaszenia, sposoby na odkwaszenie Kosmetyki, które możemy zjeść! Sok z arbuza nie tylko dla dzieci. Jakie ma właściwości? Trądzik pospolity – jaką zastosować dietę aby złagodzić objawy?