Kotleciki z kaszą jaglaną. To jest łatwe!

Bardzo łatwe do przygotowania, z minimalną ilością składników. A do tego jakie zdrowe... Kasza jaglana jest lekkostrawna i nie zawiera glutenu więc mogą ją jadać osoby uczulone na gluten (w tym ja). Ma mało skrobi ale za to dużo łatwo cennego przyswajalnego białka. Jest bogata w witaminy z grupy B – B1, B2, B6 oraz w miedź i żelazo.

Przygotowanie (ok. 4–5 kotlecików)

  • ok. 1 szklanka ugotowanej kaszy jaglanej (mniej więcej 1/3 szklanki suchej)
  • 5–6 pieczarek
  • 1 średnia czerwona cebula
  • sól, pieprz i pozostałe przyprawy wg. uznania ( u mnie: kurkuma i wędzona papryka)
  • olej kokosowy do smażenia
  • ok. 6 łyżek otrębów lub zmielonych płatków owsianych albo mąka np. ryżowa
  • kilka łyżek posiekanej pietruszki
  1. Suchą kaszę jaglaną przelewamy zimną wodą, potem wrzątkiem. Następnie dodajemy do ok. 1 szklanki wrzątku i gotujemy pod przykryciem ok. 10–15 minut. Po tym czasie (jak kasza wchłonie wodę) wyłączamy kuchenkę i pozwalamy kaszy jeszcze chwilę dojść pod przykryciem.
  2. Cebulę i pieczarki kroimy (nie musi być bardzo drobno) i smażymy przez ok. 5–10 minut na patelni na odrobinie oleju kokosowego. Podczas smażenia solimy i pieprzymy do smaku (ja dodaję całkiem sporo pieprzu, kurkumy i papryki wędzonej, bo kasza jaglana jest dość mdła sama w sobie).
  3. Lekko przestudzoną kaszę blendujemy razem z duszonymi pieczarkami i cebulą, dodajemy do tego też posiekaną natkę pietruszki.
  4. Aby zagęścić i "wzmocnić" masę dodajemy do niej otręby lub zmielone płatki owsiane albo mąkę ryżową (ok. 4 łyżki, ale jeśli masa będzie zbyt kleista, trzeba zwiększyć tę ilość).
  5. Formujemy kotleciki, obtaczamy je trochę w pozostałych otrębach lub płatkach owsianych / mące ryżowej
  6. Smażymy na minimalnej ilości oleju, na małym ogniu do zarumienienia z obu stron.

Smacznego i zdrowego obiadu :)
 

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Bananowy chleb Przepisy Anny Lewandowskiej i Ewy Chodakowskiej na zdrowe dania Jak zrobić izotonik w domu? Przepisy na domowe napoje izotoniczne Szybkie śniadanie, obiad, kolacja, czyli dania, w które nie trzeba wkładać wiele wysiłku Fioletowy chleb - nowe super food Omlet z płatków owsianych Domowe pralinki Dietetyczna pizza w 10 minut Pieczone sajgonki wegetariańskie Proste kulki 6 przepisów na odchudzające sałatki Pozbądź się toksyn! 5 przepisów na oczyszczające soki Koktajl, który redukuje cholesterol i spala tłuszcz Bezglutenowa pizza na brokułowym spodzie Sernik z kaszy bulgur Jak dobrze zacząć dzień, czyli co powinien jeść rano sportowiec? FIT ciasto czekoladowo-buraczane bez mąki pszennej Fit ciasto z masła orzechowego 41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Jagodowy sernik na zimno Racuszki z jabłkiem Sałatka ze słoika – pomysł na zdrowy lunch do pracy Te objawy świadczą o zakwaszeniu organizmu! Prosta metoda, dzięki której oczyścisz organizm z toksyn Tłuste przekąski, które pomagają schudnąć

Popularne w tym tygodniu:

Szybkie śniadanie, obiad, kolacja, czyli dania, w które nie trzeba wkładać wiele wysiłku Koktajle Ewy Chodakowskiej poniżej 430 kcal Desery z nasionami chia. Przepisy Ewy Chodakowskiej Przepisy Anny Lewandowskiej i Ewy Chodakowskiej na zdrowe dania 24 sygnały, które świadczą o tym, że pijesz za mało wody Naturalny sok na obniżenie poziomu cholesterolu FIT TARTA CZEKOLADOWA Z MALINAMI Przepis na koktajl proteinowy Przepis na zdrowy sernik bez sera Bananowy chleb Korzyści wynikające z picia ciepłej wody z cytryną. Zacznij to robić już dziś! Pijesz wino w dużych ilościach? Widać to na twojej twarzy