BIOTYNA na ODCHUDZANIE! Nie tylko na włosy...

Biotyna to inaczej potocznie witamina B7 lub H. Jest bardzo ważna dla zdrowia. Dla cukrzyków. Dla wielu procesów w organizmie każdej i każdego z nas. Dzisiaj uświadamiając sobie jej istotna wartość jako składnika także OBOWIĄZKOWEGO dla nas chcących FIT ŻYĆ i FIT BYĆ ZDROWYMI przedstawię skrótowo jej zalety.

Kojarzycie zapewne reklamy gdzie biotyna to numer jeden dla urody, włosów i skóry. My zajmiemy się dzisiaj naszym obszarem największego zainteresowania czyli odchudzaniem, innymi aspektami zdrowotnymi tej witaminy, a także źródłami w pożywieniu i objawami niedoboru, których nie wolno lekceważyć .

Diety odchudzające


Odchudzanie i wątek biotyny jako czynnika podstawowego

Biotyna jako witamina a podstawową rolę w procesie przemiany materii i w pojedynczych bardzo ważnych reakcjach łańcuchowych, które są podstawami trawienia i wpływają tym samym na nasz metabolizm co jest głównym priorytetem w odchudzaniu; metabolizm i trawienie przecież grają główne skrzypce.

Żeby to nam laikom wyjaśnić wypunktuję te ważne funkcje:

  • Tworzy nową glukozę z innych związków występujących w organizmie,
  • Uczestniczy w prawidłowym trawieniu tłuszczy,
  • Jest odpowiedzialny za syntezę kwasów tłuszczowych,
  • Bierze udział w przemianach dwutlenku węgla.

Metabolizm. Czym jest, co go spowalnia?


Jest jak widać głównym elementem wszystkich procesów trawiennych. Bez niej nie byłyby możliwe nawet przemiany białka w naszym przewodzie pokarmowym.

Inne dobrodziejstwa biotyny dla zdrowia

  • Bierze udział w krzepnięciu krwi,
  • Jej większe stosowanie jest zalecane w czasie antybiotykoterapii szczególnie u małych dzieci,
  • Należy stosować także jej podwyższone dawki gdy występuje uboga w składniki odżywcze dieta.

Bogactwo biotyny w pożywieniu

Najwięcej biotyny odnajdziemy w wątrobie. Także wołowina i drób zawierają jej duże ilości. Następna na liście jest nie do końca przez wszystkich lubiana soja. Biotyna znajduje się też w: mleku, serze, rybach, ciemnym ryżu, drożdżach, bananach, arbuzach.

Zobacz również: 6 powodów, przez które nie możesz schudnąć z brzucha

Niedobór… ważne objawy

Niestety tu sprawa jest nieco bardziej skomplikowana. Objawy można dostrzec i wnikliwie badający lekarz na pewno nie będzie miał z tym problemu. Ponieważ testy na niedobór tej witaminy niestety nie są refundowane przez NFZ. To bardzo dokuczliwe objawy i trzeba być czujnym. Najczęstsze dolegliwości i niepokojące symptomy to:

  • Depresja,
  • Stan lękowy,
  • Bóle mięśni,
  • Drętwienie dłoni i stóp,
  • Wypadanie włosów,
  • Zapalenie spojówek.

Biotyna jest więc nie tylko symbolem urody, to także skarbnica walorów zdrowotnych dla naszego organizmu.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Bezglutenowa pizza na brokułowym spodzie Sernik z kaszy bulgur Jak dobrze zacząć dzień, czyli co powinien jeść rano sportowiec? Szybkie 4-składnikowe zdrowe i niskokaloryczne desery Przepis na „witaminowego shota” FIT ciasto czekoladowo-buraczane bez mąki pszennej Fit ciasto z masła orzechowego 41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Jagodowy sernik na zimno Racuszki z jabłkiem Sałatka ze słoika – pomysł na zdrowy lunch do pracy Te objawy świadczą o zakwaszeniu organizmu! Prosta metoda, dzięki której oczyścisz organizm z toksyn Tłuste przekąski, które pomagają schudnąć Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej Przekąska po treningu: tost z masłem migdałowym i bananem Nie musisz się obawiać, jedząc te ciasta. Są zdrowe i nie tuczą Oreo fit 5 fit śniadań z płatków owsianych Tych produktów nie jedz przed treningiem Domowe batoniki musli (bez pieczenia) Odchudzające przepisy: sałatka z kurczakiem i truskawkami Domowe pralinki Smoothie - sposób na zdrowie? Najlepsze orzechy na utratę wagi

Popularne w tym tygodniu:

41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Fit ciasto z masła orzechowego Co Ewa Chodakowska poleca jeść na kolację? Pięć prostych i niskokalorycznych przepisów FIT ciasto czekoladowo-buraczane bez mąki pszennej Detoksykujący koktajl z pietruszki, który przygotujesz w 3 minuty Oto co Ewa Chodakowska poleca jeść na śniadanie. Pięć przepisów Oto co Ewa Chodakowska poleca jeść na drugie śniadanie. Pięć przepisów Weekendowy jadłospis Ewy Chodakowskiej Racuszki z jabłkiem Szybkie 4-składnikowe zdrowe i niskokaloryczne desery Bezglutenowa pizza na brokułowym spodzie Sałatka ze słoika – pomysł na zdrowy lunch do pracy