7 NATURALNYCH ANTYBIOTYKÓW z TWOJEJ KUCHNI

Czy to na przestrzeni przełamania jesieni w zimę, czy to zimy na wiosnę reklamy i audycje telewizyjne zalewają nas strachem i niepokojem o infekcjach, potęgując przy tym nasze myśli reklamami substancji cud wprost z apteki, które niemal ekspresowo obniżą nam gorączkę, ba, nawet postawią nas na nogi w parę sekund.

Niemal każdy z nas wie, jak zwodnicze bywają te reklamy, a co za tym idzie suplementy, cudowne płyny do picia to czysta chemia, trucizna dla wątroby i żołądka. Kochani przecież natura daje nam potężny oręż do walki z bakteriami, wirusami i atakującymi nas innymi drobnoustrojami.

Naturalne antybiotyki. Bogactwo pożywienia, przypraw i dodatków wprost z naszych stołów, które mają czasem silniejszą moc niż antybiotyk przepisany przez lekarza na receptę lub suplement diety zapewniają nam szybkie wyzdrowienie, a po za tym to co ważne wzmocnienie naszej odporności. Lista takich specyfików jest długa. Dzisiaj moje naj, to, jakie polecam Wam do walki z choróbskami.

CEBULA

Chyba najstarszy znany naturalny antybiotyk. Stosowany w każdej niemal rodzinie. Ma bardzo silne działanie bakteriobójcze i rozgrzewające. Usuwa także nadmiar wody z organizmu. Jest to szczególnie ważna właściwość dla osób z problemami reumatycznymi, nadciśnieniem i chorobami nerek. Jest bardzo skutecznym lekiem w przypadku anginy. Skutecznie zwalcza pasożyty.

CZOSNEK

Tak uwielbiany jako kulinarny element wariacji kuchennych, a przez drugich znienawidzony za specyficzny niemiły zapach i woń porażającą intensywnością. Jednak jego moc antybakteryjną i obniżającą ciśnienie krwi doceniło mnóstwo ludzi.

Od wieków to jeden z najlepszych antybiotyków niszczących najostrzejsze wirusy atakujące nasz system immunologiczny. Substancja o nazwie alicyna, która odpowiada za zapach, o którym piszę powyżej, bogactwo aminokwasów, witamin i związków mineralnych tak duże w czosnku jest gwarantem zdrowia i witalności.

Jak zapewniają naturoterapeuci jedzenie codziennie jednego ząbku czosnku daje nam odporność i zdrowie. Dla osób, które chcą czerpać z natury i dobrodziejstw czosnku zdrowie są także alternatywy. Na rynku jest czosnek w postaci bezwonnej; macerat olejowy lub czosnek liofilizowany.

Zobacz również: Wiosenny detoks

KIT PSZCZELI

Już ponad 2 tysiące lat temu Hipokrates znal i stosował ten naturalny specyfik do leczenia wielu chorób. Kit pszczeli dla nie wtajemniczonych do końca to substancja żywiczna produkowana przez pszczoły. Głównym składnikiem kitu pszczelego czyli inaczej propolisu jest żywica z pąków roślin.

W trakcie obróbki pszczoły dodają do niego wydzielinę z leczniczymi substancjami. Dodają do niego także wosk i pyłek. Hamuje on i to znacząco rozwój grzybów i wirusów. To idealny środek dezynfekujący. Stany zapalne, problemy z dziąsłami i skaleczenia to także obszary gdzie kit pszczeli jest idealnym lekiem.

CYNAMON

Egzotyczna przyprawa wprost z lasów tropikalnych jest w Polsce najbardziej znana jako dodatek do deserów i kawy. Mało kto wie, że to także naturalny antybiotyk. Cynamon działa napotnie, antybakteryjnie, ekspresowo rozgrzewa. Dostarcza cennych witamin dających siły. Zwalcza drożdżaki. Jest oczyszczającą roślinną przyprawą, która regeneruje po grypie i innych infekcjach wirusowych.

TYMIANEK

Szczególnie ta przyprawa jest zalecana w postaci olejku tymiankowego. Jej właściwości antyseptyczne i odkażające są idealnym wskazaniem do stosowania przy wszelkich chorobach z kaszlem, zaburzeniami pracy krtani, oskrzeli. Thymol jako główna lecznicza substancja z tymianku dodatkowo zabija pasożyty.

IMBIR

Stosowany od 5000 lat w Azji jest idealnym środkiem łagodzącym ból, świetnym termogenikiem; idealnie rozgrzewa w czasie zimy. Dodatkowo to naturalny antybiotyk wzmacnia, w czasie i po chorobie. Zapobiega dolegliwościom w chorobie lokomocyjnej. Idealny przy wszystkich chorobach bakteryjnych żołądka.

ECHINACEA CZYLI JEŻÓWKA

To znana roślina, z której przetwory są stosowane w czasie infekcji i przeziębień. Działa przeciwgrzybiczo, antybakteryjnie. Podawana profilaktycznie podnosi odporność organizmu. Jest więc świetną substancją dodającą sił już dla osoby zdrowej, by zmniejszyć ryzyko wystąpienia choroby.

Lista takich naturalnych antybiotyków jest o wiele dłuższa. Tutaj przedstawiłam tylko te najpopularniejsze. Więc Moi czytelnicy piszcie, piszcie ☺ jakie Wy macie swoje patenty na zdrowie, jakich naturalnych antybiotyków używacie, co jest Waszym źródłem zdrowia w tym temacie?.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Przepis na pizzę na spodzie z kalafiora Detoksykujący koktajl z pietruszki, który przygotujesz w 3 minuty Razem czy osobno? Dowiedz się, jakie produkty powinniśmy jeść razem, a których połączeń lepiej unikać Czy warto używać syropu klonowego na diecie? Co jeść po porannym bieganiu? Propozycje na zdrowe i pożywne śniadanie 6 przekąsek, po które możesz sięgać po godzinie 20 Chia nasion czar Pieczone sajgonki wegetariańskie Tych produktów nie jedz przed treningiem Racuszki z jabłkiem Szybkie 4-składnikowe zdrowe i niskokaloryczne desery Dietetyczna nutella Wegańska wuzetka idealna! Proste i smaczne wysokobiałkowe przekąski FIT ciasto czekoladowo-buraczane bez mąki pszennej FIT CIASTO z MASŁA ORZECHOWEGO ! Zdrowe, oryginalne i proste przepisy na śniadania Babeczki trójkolorowe bez pieczenia Szarlotka na diecie ? Ależ TAK (i to bez glutenu) Bananowy chleb Dietetyczna chałwa w 10 minut Zdrowe ciasto z kaszy Jak dobrze zacząć dzień, czyli co powinien jeść rano sportowiec? Prawdopodobnie najzdrowsza mąka na świecie - mąka kokosowa

Popularne w tym tygodniu:

FIT CIASTO z MASŁA ORZECHOWEGO ! FIT ciasto czekoladowo-buraczane bez mąki pszennej Szarlotka na diecie ? Ależ TAK (i to bez glutenu) Proste i smaczne wysokobiałkowe przekąski Detoksykujący koktajl z pietruszki, który przygotujesz w 3 minuty Racuszki z jabłkiem Co się zmieni w organizmie, jeżeli wzbogacisz dietę w płatki owsiane? Zdrowe, oryginalne i proste przepisy na śniadania Smoothie, które oczyszcza jelito grube i wysmukla talię Szybkie 4-składnikowe zdrowe i niskokaloryczne desery Tych produktów nie jedz przed treningiem 6 przekąsek, po które możesz sięgać po godzinie 20