POŻYWIENIE HAMUJĄCE NADMIERNY APETYT

Apetyt, nasz nadmierny smak na przekąski, mięso i inne żywieniowe bomby kaloryczne to zmora. Szczególnie staje się to problemem i udręką gdy stosujemy detoks czy dietę odchudzającą. Wtedy wiadomo, że musimy się powstrzymać, zachować umiar. Jednak nie jest to tak proste jak napisanie o tym, czy mówienie.

Praktyka to już inna całkiem sprawa. Za apetyt, jak się okazuje, odpowiada nasz mózg, który współpracuje z centrum sytości. Gdy glukoza jest niska nasz mózg wysyła sygnały, które nam każą jeść i uzupełnić te braki. Powodem rozregulowania ośrodka głodu i sytości bywa właśnie najczęściej otyłość, a z nią narastający nadmierny apetyt.

Nadmierny apetyt możemy poskromić w bardzo prosty sposób. Należy wprowadzić do jadłospisu potrawy, które są odżywcze, ale ich spożywanie uspokaja nasz mózg i apetyt, jako reakcję od mózgu. Równowaga i umiar to kroki, jakie wykonane przy pomocy odpowiednich składników pożywienia pomogą nam zahamować nadmierny apetyt.

CIECIERZYCA

Białko jest jednym z najważniejszych naturalnych wspomagaczy utraty zbędnej wagi, dlatego przyrządzanie potraw właśnie ze zdrową ciecierzycą zapobiega zgubnemu podjadaniu. Uspokajamy w ten sposób nasz nadmierny apetyt. Jesteśmy zasyceni i nie mamy ataków wilczego głodu.

JABŁKA

Poprzez dużą zawartość błonnika, pektyn i składników mineralnych jabłka pomagają nam zwalczyć zbyt duży apetyt, co ważne regulując przy tym poziom hormonów, cukru i glukozy we krwi, co jest podstawą, by zahamować ataki nadmiernego apetytu.

NATURALNE SOKI

Szczególnie z buraków, marchwi i pomidora wspaniale oczyszczają krew, stabilizują także poziom glukozy, dodatkowo sprawiają, że błonnik wypełnia nam jelita i nasze odczuwanie głodu jest zdecydowanie mniejsze.

Zobacz również: Jakie są najzdrowsze rodzaje kawy

ZIELONA HERBATA

Jako idealny antyoksydant jest także środkiem idealnie działającym na przemianę materii, a co za tym idzie jej picie hamuje nadmierny apetyt. Wspiera w procesie równowagi w zakresie reakcji głód i sytość na etapie naszego wzmożonego odczuwania głodu.

Innymi ważnymi posiłkami i potrawami hamującym i nasze ataki smaku i głodu są: jajka, imbir, migdały i woda.

Polecam uwzględniać te składniki pożywienia w diecie, by pracować nad swoim nieposkromionym apetytem i walczyć z mózgiem, który zbyt często wysyła nam zgubne sygnały. Zgadzacie się ze mną, prawda? ☺

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

Śniadania, których należy unikać na diecie odchudzającej Schudła 50 kilogramów, żeby dać nauczkę mężowi. Metamorfoza Betsy Ayala 5 dziwnych, ale skutecznych trików dietetycznych Napoje detoksykujące i redukujące masę ciała Przepisy na lunch poniżej 400 kcal, którego pozazdrości koleżanka z pracy Zapomnij o tłuszczu na brzuchu. Postaw na witaminowy koktajl odchudzający 6 wieczornych nawyków, które powodują, że rano budzisz się grubsza Dziś o zajadaniu emocji słów kilka Jak ograniczyć liczbę kalorii w codziennym menu? Koktajl hamujący apetyt, który przygotujesz w 5 minut Bezsernik kokosowy ze świeżymi owocami (bez nabiału, jajek, cukru) Chlorella – multiwitamina natury Proste ciasto z burakami Kremowe lody kokosowe z owocami i nasionami chia Fit lody z czerwonej fasoli Zioła pomocne w walce ze zbędnymi kilogramami Potrawy z grilla na diecie? To możliwe! 10 superfoods i napojów, które redukują cellulit Co dzieje się z ciałem, gdy rezygnujemy z posiłku? Piperyna - suplement pomagający schudnąć Dlaczego warto jeść kiełki na diecie? Napoje detoksykujące i redukujące masę ciała Ptasie mleczko z czerwonej fasoli Jak zacząć?

Popularne w tym tygodniu:

Schudła 30 kilogramów. Metamorfoza Justyny Rolki Koktajl oczyszczający z pieprzem, który spala tłuszcz Śniadania, których należy unikać na diecie odchudzającej Odpowiednia dieta odmładza skórę. Codziennie spożywanie rzeżuchy może zredukować zmarszczki nawet o 40 proc. Zobacz, co dietetycy jedzą na lunch Zalety wody bakłażanowej. Zrób samodzielnie w domu Jak dopasować strój kąpielowy do sylwetki? Gdzie podziewa się twój tłuszcz, gdy chudniesz? Wygląd brzucha może świadczyć o konkretnej chorobie Przepisy w diecie na trądzik Kolor bananów a odchudzanie Dlaczego po obiedzie mamy ochotę na słodycze?