Zdrowe wegańskie "monte"

Któż z nas nie kocha smaku Monte? A co jeśli powiem Ci, że ten jedwabisty deser smakuje jeszcze lepiej! Weekend przed nami ... a więc czas na zdrowe "małe co nieco" z przepisu od Savory or Sweet?

SKŁADNIKI

Krem:

  • 100 g kaszy jaglanej (ok ½ szklanki);
  • 1,5 szklanki wrzątku;
  • 150 g orzechów laskowych (lub 150g masła z prażonych orzechów laskowych Primavika);
  • 350 ml mleka roślinnego (ja użyłam sojowego, niesłodzonego);
  • 70 g ksylitolu (lub innego dowolnego słodzika, cukru lub syropu, ilość wedle preferencji);
  • ⅔ łyżeczki soli.

Dodatkowo:

  • 3 łyżki gorzkiego kakao (jeśli chcesz również kakaową część, lub mniej, wedle preferencji);
  • 50 g orzechów laskowych do posypania.

WYKONANIE

Piekarnik rozgrzej do temperatury 190C. Ułóż wszystkie orzechy laskowe na blaszce i praż przez 10–12 minut, aż będą zarumienione, brązowawe, a skórka będzie łatwo odchodzić (jeśli używasz masła orzechowego, przypraż tylko orzechy, którymi posypiesz gotowy krem).

Po uprażeniu, odstaw orzechy do lekkiego wystudzenia i ocierając je o siebie, pozbądź się skórki. Powinna ona bez większego problemu odchodzić od orzechów. Jest to bardzo ważne, ponieważ skórka po upieczeniu jest gorzka i kwaśna, popsuje ona smak deseru.

Kaszę jaglaną przypraż przez kilka minut w suchym garnuszku, do momenty gdy zacznie się rumienić i będziesz czuć lekko orzechowy aromat.

Następnie przesyp ją na sitko i dokładnie przepłucz pod bieżącą wodą. Przepłukaną kaszę wsyp z powrotem do garnuszka i dodaj 1,5 szklanki wrzącej wody. Gotuj kaszę pod przykryciem, przez 20 minut, aż będzie miękka.


Obrane orzechy laskowe na krem (lub gotowe masło laskowe) umieść w misie blendera i dodaj mleko roślinne.

Zobacz również: Oleje roślinne - sekret zdrowia i urody

Blenduj tak długo, aż konsystencja będzie jednolita i kremowa i nie będzie już kawałków orzechów. Jeśli używasz masła orzechowego wystarczy kilkanaście sekund. Następnie dodaj ksylitol (lub dowolny słodzik/cukier/syrop), sól oraz ugotowaną kaszę jaglaną. Zblenduj ponownie. Blenduj, aż uzyskasz jedwabiście kremową konsystencję. Warto jest poświęcić kilka minut więcej na blendowanie, gdyż im bardziej gładki krem tym lepiej i smaczniej.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Smoothie, które oczyszcza jelito grube i wysmukla talię Przepis na pizzę na spodzie z kalafiora Detoksykujący koktajl z pietruszki, który przygotujesz w 3 minuty Razem czy osobno? Dowiedz się, jakie produkty powinniśmy jeść razem, a których połączeń lepiej unikać Czy warto używać syropu klonowego na diecie? Co jeść po porannym bieganiu? Propozycje na zdrowe i pożywne śniadanie 6 przekąsek, po które możesz sięgać po godzinie 20 Chia nasion czar Pieczone sajgonki wegetariańskie Tych produktów nie jedz przed treningiem Racuszki z jabłkiem Szybkie 4-składnikowe zdrowe i niskokaloryczne desery Dietetyczna nutella Wegańska wuzetka idealna! Proste i smaczne wysokobiałkowe przekąski Co się zmieni w organizmie, jeżeli wzbogacisz dietę w płatki owsiane? Oleolux — zdrowa alternatywa dla masła. Przepis dr Budwig FIT ciasto czekoladowo-buraczane bez mąki pszennej 5 zaskakujących produktów, w których ukrywa się cukier! FIT CIASTO z MASŁA ORZECHOWEGO ! Zdrowe, oryginalne i proste przepisy na śniadania Babeczki trójkolorowe bez pieczenia Wegański sernik z awokado bez pieczenia Szarlotka na diecie ? Ależ TAK (i to bez glutenu)

Popularne w tym tygodniu:

FIT CIASTO z MASŁA ORZECHOWEGO ! FIT ciasto czekoladowo-buraczane bez mąki pszennej Szarlotka na diecie ? Ależ TAK (i to bez glutenu) Proste i smaczne wysokobiałkowe przekąski Detoksykujący koktajl z pietruszki, który przygotujesz w 3 minuty Racuszki z jabłkiem Co się zmieni w organizmie, jeżeli wzbogacisz dietę w płatki owsiane? Zdrowe, oryginalne i proste przepisy na śniadania Smoothie, które oczyszcza jelito grube i wysmukla talię Szybkie 4-składnikowe zdrowe i niskokaloryczne desery Tych produktów nie jedz przed treningiem 6 przekąsek, po które możesz sięgać po godzinie 20