Domowa biała czekolada z pistacjami!

Domowa, najlepsza biała czekolada! Jej wykonanie jest naprawdę proste, jednak skrupulatnie przestrzegaj wskazówek z przepisu od Savory or Sweat.

SKŁADNIKI

  • 50g masła kakaowego jadalnego*
  • 25g orzechów nerkowca (nieprażonych i niesolonych)
  • 25g cukru pudru (ja zmieliłam ksylitol)
  • 10g mleka w proszku (polecam kokosowe, ale może być również sojowe, ryżowe lub inne)
  • kilka kropel olejku waniliowego (lub ziarenka prawdziwej wanilii)
  • szczypta soli

Dodatki

  • solone pistacje lub dowolne orzechy i bakalie

WYKONANIE

  1. Masło kakaowe rozpuść na małym ogniu w małym garnuszku. Gdy będzie w pełni płynne, odstaw je na moment na bok, by było ciepłe, lecz nie gorące(!). To bardzo ważnie, ponieważ gdy Twoje masło kakaowe będzie zbyt gorące, cukier się skrystalizuje i nie czekolada nie wyjdzie.
  2. W misie blendera umieść orzechy nerkowca, ciepłe i stopione masło kakaowe, cukier puder, mleko w proszku, olejek waniliowy oraz sól. Zblenduj na kremową i jednolitą masę. Upewnij się, że płyn jest kremowy i bez kawałków orzechów i grudek. Pracuj szybko ponieważ masło kakaowe może zacząć gęstnieć**.
  3. Czekoladę wylej do silikonowej formy lub do małych foremek jak na pralinki. Wierzch udekoruj ulubionymi dodatkami. Czekoladę umieść w lodówce na około godzinę lub do zamrażalnika jeśli się niecierpliwisz. Gdy tabliczka zastygnie i będzie twarda, możesz ją pokroić i serwować. Czekoladę przechowuj w lodówce, w szczelnym zamknięciu.

MAŁE CO NIECO

Idealny cheat meal na diecie

UWAGI

  • upewnij się, że Twoje masło kakaowe to masło spożywcze, a nie kosmetyczne
  • jeśli masło kakaowe zastygnie, umieść naczynie z czekoladą w misce z ciepłą wodą. Dzięki temu masło kakaowe ponownie się stopi. Pamiętaj jednak by do czekolady nie dostała się ani kropelka wody

Źródło: www.savoryorsweet.pl

Zobacz również: Jakie są najzdrowsze rodzaje kawy

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Bezglutenowa pizza na brokułowym spodzie Sernik z kaszy bulgur Co się dzieje, gdy pijemy wodę na pusty żołądek? Jak dobrze zacząć dzień, czyli co powinien jeść rano sportowiec? Zjadłeś to przed seksem? Będziesz tego żałować Szybkie 4-składnikowe zdrowe i niskokaloryczne desery Oto co Ewa Chodakowska poleca jeść na śniadanie. Pięć przepisów Przepis na „witaminowego shota” Przepis na białkowe ciastka orzechowe bez pieczenia Przepis na niskokaloryczną galaretkę z BCAA Co się stanie z twoim ciałem, gdy zrezygnujesz z nabiału? FIT ciasto czekoladowo-buraczane bez mąki pszennej Fit ciasto z masła orzechowego 41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Jagodowy sernik na zimno Co Ewa Chodakowska poleca jeść na kolację? Pięć prostych i niskokalorycznych przepisów Detoksykujący koktajl z pietruszki, który przygotujesz w 3 minuty Racuszki z jabłkiem Weekendowy jadłospis Ewy Chodakowskiej Sałatka ze słoika – pomysł na zdrowy lunch do pracy 6 zdrowych składników do koktajli, których jeszcze nie próbowałaś Te objawy świadczą o zakwaszeniu organizmu! Prosta metoda, dzięki której oczyścisz organizm z toksyn Tłuste przekąski, które pomagają schudnąć Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej

Popularne w tym tygodniu:

41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Fit ciasto z masła orzechowego Co Ewa Chodakowska poleca jeść na kolację? Pięć prostych i niskokalorycznych przepisów FIT ciasto czekoladowo-buraczane bez mąki pszennej Detoksykujący koktajl z pietruszki, który przygotujesz w 3 minuty Oto co Ewa Chodakowska poleca jeść na śniadanie. Pięć przepisów Oto co Ewa Chodakowska poleca jeść na drugie śniadanie. Pięć przepisów Weekendowy jadłospis Ewy Chodakowskiej Racuszki z jabłkiem Szybkie 4-składnikowe zdrowe i niskokaloryczne desery Bezglutenowa pizza na brokułowym spodzie Sałatka ze słoika – pomysł na zdrowy lunch do pracy