Grilluj dietetycznie i bądź fit

Czas letni to dla nas na diecie kobiet i dbających o linię w pewnym sensie katorga. Chodzi o grill. Przecież nasi mężowie, wujkowie i znajomi obsesyjnie urządzają grillowe imprezy bo jak się mówi grill to narodowy sport Polaków. Jednak można łatwo ominąć pułapki grilla i jego wpływu na naszą linię. Są bardzo specyficzne, a jednocześnie bardzo proste sztuczki, które dadzą nam ulgę dla żołądka, ominą ryzyko fałdek i tłuszczyku i będziemy mieć zapewnioną zabawę, relaks i głód pokonamy smakowitymi grillowanymi przysmakami.

Grillowane warzywa? To żart?

Nie, to nie żart. To wspaniałe wstępna przekąska na każdym garden party. Warzywa zasycają żołądek. Do tego chudy kurczaczek w postaci kąsków i już lepiej. Pamiętajcie to nie tłuszcz tuczy najbardziej, a węglowodany.

Starajmy się też korzystać z patelni grillowych lub grilli elektrycznych.

Mięso? Można?

Bardzo ważną zasadą fit grillowania jest by spożywać mięso chude przy tym przegryzać te posiłki antyoksydantami bogatymi w błonnik, czyli mówiąc po „ludzku” nie zapominać o warzywach. Oczywiście powinniśmy zapomnieć o gotowych marketowych grillowych zestawach.

Niestety mięso używane w takich produktach nie jest delikatnie mówiąc najwyższej jakości, a dodatkowo zawiera całą długą listę konserwantów. Taka "smutna" ciekawostka — czy wiesz, że kiełbaska grillowa jednego z najbardziej popularnych producentów, składa się aż z 23 składników! Aż trudno w to uwierzyć! Nie mówiąc już o zawartości tłuszczu….


Rybki bardzo pożądane na grillu

Grilluj ryby - są bardzo dietetyczne, zdrowe i często o nich w naszej diecie zapominamy! Grillowany pstrąg czy leszcz z ziołami — super sprawa!

Zobacz również: Oleje roślinne - sekret zdrowia i urody

Idealne przekąski — praktyczne pomysły

Jako przekąskę proponuję też kukurydzę jako fantastyczną przekąskę. Lekko ugotowaną, zrumień na grillu, bez masełka. Smakuje wybornie. Jako również reduktory obciążenia dla żołądka i linii wykorzystujmy do szaszłyków takie warzywa jak: papryka, bakłażan, pomidorki koktajlowe. Także cudowną przekąską między kurczakiem, a szaszłykami na imprezie garden party z grillem są marynowane bakłażany w occie balsamicznym, oliwie.

Dodawaj do potraw także czosnek, który wspaniale dostarcza składników przyśpieszających metabolizm.

DOMOWA MARYNATA do mięs

  • olej np. rozpuszczony kokosowy (1/5 szklanki)
  • musztarda — 1 łyżka
  • miód — 1 łyżeczka
  • papryka słodka — ½ łyżeczki
  • pieprz, ewentualnie odrobina soli (najlepiej himalajskiej)

Wszystkie składniki mieszamy i gotowe. Mięso wystarczy natrzeć marynatą i pozostawić na kilka godzin lub nawet na dobę.

Jak widać grillowanie nie musi być dla nas tabu, możemy się delektować pysznościami. Fit i dietetycznie nie oznacza pusto, nudnie i niesmacznie. Wręcz przeciwnie. Można naprawdę zdrowymi przekąskami urozmaicić menu letnich spotkań na świeżym powietrzu.

Teraz już pozostaje zrobić listę zakupów, pomyśleć co przyrządzimy i działać.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Bezglutenowa pizza na brokułowym spodzie Sernik z kaszy bulgur Co się dzieje, gdy pijemy wodę na pusty żołądek? Jak dobrze zacząć dzień, czyli co powinien jeść rano sportowiec? Zjadłeś to przed seksem? Będziesz tego żałować Szybkie 4-składnikowe zdrowe i niskokaloryczne desery Oto co Ewa Chodakowska poleca jeść na śniadanie. Pięć przepisów Przepis na „witaminowego shota” Przepis na białkowe ciastka orzechowe bez pieczenia Przepis na niskokaloryczną galaretkę z BCAA Co się stanie z twoim ciałem, gdy zrezygnujesz z nabiału? FIT ciasto czekoladowo-buraczane bez mąki pszennej Fit ciasto z masła orzechowego 41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Jagodowy sernik na zimno Co Ewa Chodakowska poleca jeść na kolację? Pięć prostych i niskokalorycznych przepisów Detoksykujący koktajl z pietruszki, który przygotujesz w 3 minuty Jedzenie, które wspomaga seks Racuszki z jabłkiem Oto co Ewa Chodakowska poleca jeść na drugie śniadanie. Pięć przepisów Woda – nie uwierzysz, że pijąc wodę, szybciej schudniesz! Weekendowy jadłospis Ewy Chodakowskiej Sałatka ze słoika – pomysł na zdrowy lunch do pracy 6 zdrowych składników do koktajli, których jeszcze nie próbowałaś

Popularne w tym tygodniu:

41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Fit ciasto z masła orzechowego Co Ewa Chodakowska poleca jeść na kolację? Pięć prostych i niskokalorycznych przepisów FIT ciasto czekoladowo-buraczane bez mąki pszennej Detoksykujący koktajl z pietruszki, który przygotujesz w 3 minuty Oto co Ewa Chodakowska poleca jeść na śniadanie. Pięć przepisów Oto co Ewa Chodakowska poleca jeść na drugie śniadanie. Pięć przepisów Weekendowy jadłospis Ewy Chodakowskiej Racuszki z jabłkiem Szybkie 4-składnikowe zdrowe i niskokaloryczne desery Bezglutenowa pizza na brokułowym spodzie Sałatka ze słoika – pomysł na zdrowy lunch do pracy