Miej ciało dla siebie

Chudniesz i wszystko nagle się zmienia, świat się uśmiecha. Już docierają do Ciebie pierwsze wyrazy uznania za podjęty wysiłek oraz komplementy. Sama oczywiście też jesteś z siebie dumna, jest jednak wciąż jakieś "ale"...

Porównujesz swoją szczuplejszą sylwetkę do pań z magazynów sportowych, do trenerek z programów fitness i — co tu dużo mówić — różnice można dostrzec gołym okiem. Frustracja rośnie, natomiast waga i wskaźnik BMI zbliżają się do dolnej granicy normy. Ale co jeszcze możesz zrobić, skoro ani dieta ani treningi nie przybliżyły Cię do medialnych ideałów? Najlepiej się zdystansuj.

Pozory mylą

Musisz mieć świadomość pewnego przekłamania, którego ofiarą stajesz się każdego dnia włączając telewizję czy przerzucając strony magazynów. Media zarzucają nas wyidealizowanymi obrazkami perfekcyjnych ciał wiecznie uśmiechniętych ludzi sukcesu. To bardzo prosta manipulacja — masz skojarzyć szczęście i sukces z ich produktem i nagle go zapragnąć niczym czterolistnej koniczynki.

Poczuj się gorszy

Żyjąc pod taką presją prędzej czy później zaczniemy się porównywać, a ten bilans nie wypada korzystnie… Nie zawsze prezentujemy się tak ładnie, życie nie jest tak idealnym i udanym, a twarzy oglądanej w lustrze też nie okala flesz… Czujemy się gorsi i to trzeba zmienić. Najszybciej będzie zatem kupić ów produkt, który tak uszczęśliwił modelki na reklamie. Dzięki kosztownym gadżetom będziemy wreszcie kompletni.

Triki i sztuczki

Trzeba sobie uświadomić, że rzeczywistość ekranu jest zgoła inna od tej prawdziwej. Pomyśl, gdybyś miała zagrać w reklamie, wystąpić na sesji zdjęciowej — nie przygotowywałabyś się do tego odpowiednio wcześniej? Nie mówimy tylko o makijażu i odpowiedniej ilości snu.

Modelki i aktorki muszą błyszczeć perfekcją. Świadome tego wymogu poddają się zabiegom, mającym je przybliżyć do oczekiwań producentów: głodzą się, faszerują diuretykami (odwadniają organizm by wysmuklić ciało), wciągają brzuchy, przygryzają policzki, studiują wypracowane pozy uwydatniające obojczyki czy wydłużające kończyny… Wszystko da się znieść dla kilku pstryków aparatem. Zdjęcia i tak oczywiście zostaną potem odpowiednio wyretuszowane, choć efekt "przed" edycją byłby marzeniem niejednej z nas.

Sport to nie zawsze zdrowie

Niestety i w dziedzinie sportu maniaków nie brakuje. Trenowanie, ćwiczenia — to wszystko daje radość i szał endorfin, jednak nierzadko jest powodem obsesji. Odżywki i suplementy zamiast zbilansowanej diety to pierwsze objawy wystąpienia groźnego zaburzenia odżywiania zwanego Anorexia athletica. Kilka katorżniczych treningów dziennie także na zdrowie już nie wychodzi… Oczywiście taki stan rzeczy byłby do utrzymania, ale raczej dla profesjonalnych sportowców. My w siłowni nie śpimy. Nic dziwnego, że ćwicząc dla przyjemności raz dziennie, trzymając się posiłków, których struktura nie bierze się z proszku, nie mamy ciał obrośniętych mięśniami, a sześciopak nie rozrywa nam koszulek podczas głośniejszego śmiechu. Ale wiecie co? Mi tam nie szkoda…

To, tak teraz z perspektywy przydługiego artykułu, powiedz sama — dalej tak daleko jesteś od ideału? A może należy inaczej pytanie sformułować:
Czy daleko Ci jeszcze do bycia najlepszą na miarę swoich możliwości? ;)

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

Fit desery - proteinowe smoothie 6 składników smoothie, które wspomagają spadek wagi Koktajl na płaski brzuch Kąpiel detoksykująca – przyjemna metoda ułatwiająca odchudzanie Schudła 20 kilogramów w 10 miesięcy – niezwykła przemiana Kamili Saganowskiej "Dni kobiece" a odchudzanie? Ratunku! Waga rośnie :( Chcesz schudnąć? Oto połączenia produktów, które ci to ułatwią 5 objawów, które świadczą o tym, że potrzebujesz detoksu Zapomnij o tłuszczu na brzuchu. Postaw na witaminowy koktajl odchudzający Bezsernik kokosowy ze świeżymi owocami (bez nabiału, jajek, cukru) Chlorella – multiwitamina natury Proste ciasto z burakami Potrawy z grilla na diecie? To możliwe! Piperyna - suplement pomagający schudnąć Jak zacząć? Sok z pokrzywy - naturalny detoks Przepisy spalające tłuszcz: owsiane naleśniki z jogurtem klonowym Chrom a odchudzanie Szparagi – dlaczego warto jeść je na diecie? 12 sposobów na zachowanie umiaru przy świątecznym stole 5 suszonych owoców, które pomagają schudnąć Znaczenie błonnika w odchudzaniu Sekrety odchudzania z różnych stron świata Stres - co jeść i co ćwiczyć?

Popularne w tym tygodniu:

Czy owsianka może pomóc schudnąć? Sprawdź dietę owsiankową Dieta na jesień - zasady, produkty dozwolone i zakazane Jak schudnąć w miesiąc? Poznaj dietę Whole30 Wrzuciła na Facebooka post ze swoim zdjęciem i obaliła mit Dlaczego warto jeść zimne ziemniaki? Idealne na dolegliwości pokarmowe i problemy z poziomem cukru we krwi Jak poradzić sobie z tłuszczem na brzuchu? Prosty Fitness [Lekcja 23] Jedz, ogranicz, unikaj Prosty Fitness [Lekcja 24] Na czym smażyć? Prosty Fitness [Lekcja 25] Cholesterol, to nie jego wina Prosty Fitness [Lekcja 26] Wysoki cholesterol to nie powód zawału Prosty Fitness [Lekcja 27] Wysokie stężenie cząsteczek LDL Prosty Fitness [Lekcja 28] Jaja to sam cholesterol i tłuszcz