Kotleciki z kaszą jaglaną. To jest łatwe!

Bardzo łatwe do przygotowania, z minimalną ilością składników. A do tego jakie zdrowe... Kasza jaglana jest lekkostrawna i nie zawiera glutenu więc mogą ją jadać osoby uczulone na gluten (w tym ja). Ma mało skrobi ale za to dużo łatwo cennego przyswajalnego białka. Jest bogata w witaminy z grupy B – B1, B2, B6 oraz w miedź i żelazo.

Przygotowanie (ok. 4–5 kotlecików)

  • ok. 1 szklanka ugotowanej kaszy jaglanej (mniej więcej 1/3 szklanki suchej)
  • 5–6 pieczarek
  • 1 średnia czerwona cebula
  • sól, pieprz i pozostałe przyprawy wg. uznania ( u mnie: kurkuma i wędzona papryka)
  • olej kokosowy do smażenia
  • ok. 6 łyżek otrębów lub zmielonych płatków owsianych albo mąka np. ryżowa
  • kilka łyżek posiekanej pietruszki
  1. Suchą kaszę jaglaną przelewamy zimną wodą, potem wrzątkiem. Następnie dodajemy do ok. 1 szklanki wrzątku i gotujemy pod przykryciem ok. 10–15 minut. Po tym czasie (jak kasza wchłonie wodę) wyłączamy kuchenkę i pozwalamy kaszy jeszcze chwilę dojść pod przykryciem.
  2. Cebulę i pieczarki kroimy (nie musi być bardzo drobno) i smażymy przez ok. 5–10 minut na patelni na odrobinie oleju kokosowego. Podczas smażenia solimy i pieprzymy do smaku (ja dodaję całkiem sporo pieprzu, kurkumy i papryki wędzonej, bo kasza jaglana jest dość mdła sama w sobie).
  3. Lekko przestudzoną kaszę blendujemy razem z duszonymi pieczarkami i cebulą, dodajemy do tego też posiekaną natkę pietruszki.
  4. Aby zagęścić i "wzmocnić" masę dodajemy do niej otręby lub zmielone płatki owsiane albo mąkę ryżową (ok. 4 łyżki, ale jeśli masa będzie zbyt kleista, trzeba zwiększyć tę ilość).
  5. Formujemy kotleciki, obtaczamy je trochę w pozostałych otrębach lub płatkach owsianych / mące ryżowej
  6. Smażymy na minimalnej ilości oleju, na małym ogniu do zarumienienia z obu stron.

Smacznego i zdrowego obiadu :)
 

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Ciasto drożdżowe bez jajek, mleka i masła (wegańskie) Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej Niskokaloryczne wersje popularnych deserów z jabłkami Przepisy na zdrowe smoothies z typowo jesiennych produktów Powidła śliwkowe Tańsze alternatywy dla superproduktów Sernik z dyni na owsianym spodzie z musem śliwkowo-żurawinowym Ciasto gruszkowe Orkiszowy placek ze śliwkami Dietetyczny koktajl witaminowy Przekąski i desery dla sportowców Bananowy chleb Przepisy Anny Lewandowskiej i Ewy Chodakowskiej na zdrowe dania Jak zrobić izotonik w domu? Przepisy na domowe napoje izotoniczne Szybkie śniadanie, obiad, kolacja, czyli dania, w które nie trzeba wkładać wiele wysiłku Fioletowy chleb - nowe super food Omlet z płatków owsianych Domowe pralinki Dietetyczna pizza w 10 minut Pieczone sajgonki wegetariańskie Proste kulki 6 przepisów na odchudzające sałatki Pozbądź się toksyn! 5 przepisów na oczyszczające soki Koktajl, który redukuje cholesterol i spala tłuszcz

Popularne w tym tygodniu:

Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej Tygodniowy jadłospis od Ewy Chodakowskiej Detoksykujący koktajl z pietruszki, który przygotujesz w 3 minuty Ciasto drożdżowe bez jajek, mleka i masła (wegańskie) Przepis na pizzę na spodzie z kalafiora Desery z nasionami chia. Przepisy Ewy Chodakowskiej Co się dzieje w organizmie po zjedzeniu czekolady? Desery z płatków owsianych Właściwości pomelo. Sprawdź, dlaczego warto je jeść Co i o której godzinie najlepiej jeść na śniadanie? Zapytaliśmy o to dietetyka Fit przepisy – charakterystyka, przykładowe dania Śniadania od Chodakowskiej na okres jesienno-zimowy. Aż siedem propozycji!