"Dni kobiece" a odchudzanie? Ratunku! Waga rośnie :(

Stajesz na wadze, a tam, ku Twojemu zaskoczeniu, cyfry idą w górę? Nie martw się, każda z nas doświadcza raz w miesiącu tego demotywującego stanu.

Po pierwsze: nie martw się! Stres nie jest Ci potrzebny, tym bardziej, jeśli masz czyste sumienie i ostatni tydzień nie "nagrzeszyłaś dietetycznie". Pamiętaj, że hormon stresu - KORTYZOL - sprzyja odkładaniu się tkanki tłuszczowej, więc rozluźnij się;)

Problemów z wagą tuż przed miesiączką doświadcza ¾ kobiet. Niestety wszystkiemu winna jest woda, którą Twoje ciało zaczyna zatrzymywać. Pocieszę Cię jednak — lepiej woda, niż tłuszcz.

Pierwsze objawy zatrzymywania wody (wzdęcia, skurcze brzucha oraz drażliwość) mogą pojawić się już nawet 11 dni przed miesiączką, a Twoja waga może wzrosnąć nawet do 2,5 kg. Na szczęście wszystko powróci do normy już w pierwszych dniach okresu.

JAK SOBIE POMÓC

Odpowiednia dieta ma ogromne znaczenie — zaznaczam jednak, że nie zawsze i nie każdemu wszystko pomoże. To bardzo indywidualna sprawa, zależna od Twoich hormonów.

Najważniejsze byś ograniczyła spożycie soli do minimum. Omijaj szerokim łukiem wszelkie fast foody, pizze i przetworzoną żywność. Jeśli jesz orzeszki ziemne — wybieraj te bez soli. Ogranicz spożywanie serów żółtych, serów topionych, konserw rybnych i gotowych sklepowych wędlin.

WODA

Nadmierne zatrzymywanie wody w organizmie nie oznacza, że powinnaś teraz pić jej mniej — wręcz przeciwnie! Nawadniaj się, aby wypłukiwać wodę z organizmu. Świetnym rozwiązaniem będzie dodanie do szklanki wody kilku plasterków cytryny lub/i ogórka — działają moczopędnie.

Oprócz wody pij kilka razy dziennie herbatkę z pokrzywy, a zdziwisz się, jak bardzo ten naturalny sposób może Ci pomóc.

Najważniejsze abyś miała świadomość zmian zachodzących w Twoim ciele. Nerwowe wskakiwanie na wagę w niczym nie pomoże, a jedynie przyczyni się do pogłębienia Twojej frustracji.

Spokojnie, wszystko minie :)

Joanna

Źródło: TrenerkaZdrowejDiety.pl

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

Fit desery - proteinowe smoothie 6 składników smoothie, które wspomagają spadek wagi Koktajl na płaski brzuch Kąpiel detoksykująca – przyjemna metoda ułatwiająca odchudzanie Schudła 20 kilogramów w 10 miesięcy – niezwykła przemiana Kamili Saganowskiej Chcesz schudnąć? Oto połączenia produktów, które ci to ułatwią 5 objawów, które świadczą o tym, że potrzebujesz detoksu Zapomnij o tłuszczu na brzuchu. Postaw na witaminowy koktajl odchudzający Bezsernik kokosowy ze świeżymi owocami (bez nabiału, jajek, cukru) Chlorella – multiwitamina natury Proste ciasto z burakami Potrawy z grilla na diecie? To możliwe! Piperyna - suplement pomagający schudnąć Jak zacząć? Sok z pokrzywy - naturalny detoks Przepisy spalające tłuszcz: owsiane naleśniki z jogurtem klonowym Chrom a odchudzanie Szparagi – dlaczego warto jeść je na diecie? 12 sposobów na zachowanie umiaru przy świątecznym stole Znaczenie błonnika w odchudzaniu Sekrety odchudzania z różnych stron świata Stres - co jeść i co ćwiczyć? Jak stosować olej kokosowy? Schudnij przed ślubem

Popularne w tym tygodniu:

Czy owsianka może pomóc schudnąć? Sprawdź dietę owsiankową Dieta na jesień - zasady, produkty dozwolone i zakazane Jak schudnąć w miesiąc? Poznaj dietę Whole30 Wrzuciła na Facebooka post ze swoim zdjęciem i obaliła mit Dlaczego warto jeść zimne ziemniaki? Idealne na dolegliwości pokarmowe i problemy z poziomem cukru we krwi Jak poradzić sobie z tłuszczem na brzuchu? Prosty Fitness [Lekcja 23] Jedz, ogranicz, unikaj Prosty Fitness [Lekcja 24] Na czym smażyć? Prosty Fitness [Lekcja 25] Cholesterol, to nie jego wina Prosty Fitness [Lekcja 26] Wysoki cholesterol to nie powód zawału Prosty Fitness [Lekcja 27] Wysokie stężenie cząsteczek LDL Prosty Fitness [Lekcja 28] Jaja to sam cholesterol i tłuszcz