LEGALNY DOPING!

Czy wiesz, jak możesz aż o 16 proc. poprawić wytrzymałość podczas uprawiania sportu?

Sposób jest bardzo prosty — wystarczy, że codziennie przez 14 dni będziesz pić sok z buraka! Burak może dać Ci wielką moc – zawarty w burakach azotan obniża wchłanianie tlenu podczas wysiłku fizycznego.

Burak jest warzywem mocno niedocenianym na polskich stołach. A niesłusznie. Jest bardzo (BARDZO!) tani i zdrowy. Można z niego wyczarować wiele ciekawych potraw i przekąsek.

Sama dobroć!

Burak dzięki zawartości antocyjanów chroni nasz organizm zarówno przed drobnymi dolegliwościami, takimi jak przeziębienie czy stany grypowe, jak i pozwala ograniczyć zagrożenie wystąpienia nowotworów (betanina). Niezły ma wachlarz możliwości, prawda?

Sok z buraka lub porcja sałatki pozwolą uwolnić się od zgagi, zaparć, obniżą ciśnienie krwi, poprawią pracę układu krwionośnego (w tym samą produkcję czerwonych krwinek).

Buraki zawierają także sód, bor, cynk, mangan, miedź… Połowa tablicy Mendelejewa. Ta dobra, rzecz jasna.

Co ciekawe… najzdrowsze są buraki w formie surowej: soku. Mój mąż fan MTB (jazda rowerem po górach) już od rozpoczęcia sezonu maratonów regularnie spożywa prosty w wykonaniu sok, który nie tylko wzmacnia wytrzymałość, ale i również podnosi odporność organizmu przed infekcjami.

SOK:

  • 3–4 buraki,
  • kilka plastrów imbiru,
  • ½ cytryny.

Zobacz również: Wpływ buraków na zdrowie

Składniki wrzucam do wyciskarki i w kilka minut zdrowy sok gotowy!

Jeśli przygotowujesz sok samodzielnie pamiętaj, aby użyć wyciskarkę, która pozwoli zachować Ci jak najwięcej właściwości odżywczych (u mnie to MUKE mu2g).

Gotowanie buraków w wodzie prowadzi do częściowego rozpuszczenia się substancji odżywczych. Można to wykorzystać przy robieniu zupy, ale sałatki, choć nadal bardzo zdrowe, będą ich miały mniej wartości.

Buraki możesz również piec w piekarniku lub na grillu, ale koniecznie w skórce! Potem można je obrać lub wydrążyć łyżką.

Sałatka

Składniki:

  • 3 duże buraki czerwone, najlepiej świeże, niezbyt miękkie,
  • niewielka cebula,
  • odrobina jabłka,
  • sól, pieprz, cukier i olej.

Buraki należy ugotować (trochę to trwa, polecam obrać je i pokroić na niewielkie kawałki). Gdy ostygną, ucieramy je na tarce, na dużych lub małych oczkach (jak kto lubi). Cebulkę drobno siekamy i dorzucamy do masy buraczanej. Całość doprawiamy szczyptą soli, pieprzu, odrobiną cukru i kapką oleju. Mieszamy i… po chwili można już jeść.

Jeśli jednak przygotujecie całość wcześniej i odstawicie na kilka godzin do lodówki, składniki będą miały możliwość się nieco „przegryźć”. Poprawi to smak całości.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

Kawa z awokado, która odchudza i podkręca metabolizm Jak pozbyć się toksyn z organizmu? Schudł 45 kilogramów, jedząc pizzę “Aby schudnąć, trzeba jeść!”. Wywiad z trenerką personalną Sylwią Szostak na temat roli cheat meal w odchudzaniu Owsianka z nasionami chia - śniadanie na płaski brzuch 8 sekretów skutecznego detoksu według Ewy Chodakowskiej Jedna łyżeczka dziennie pomaga spalić tłuszcz Pięć zaskakujących przyczyn spowolnionego metabolizmu Zapomnij o tłuszczu na brzuchu. Postaw na witaminowy koktajl odchudzający Pij go codziennie rano - możesz schudnąć nawet kilkanaście kilogramów w miesiąc! Tyle wody powinieneś pić, jeśli chcesz schudnąć Schudła 67 kilogramów. Metamorfoza Iwony Michalik Co jedzą szczupli ludzie na śniadanie? Napoje odtruwające wątrobę, które należy pić wieczorem Najskuteczniejsze ćwiczenia na spalanie tkanki tłuszczowej Przepisy na napary odchudzające z ziół, owoców i warzyw Przepisy spalające tłuszcz: owsiane naleśniki z jogurtem klonowym Złote mleko na odchudzanie - właściwości prozdrowotne, przepis, efekty Przepisy na nocne owsianki poniżej 400 kalorii Dwa przepisy na detoks w pięć minut Nie możesz schudnąć? To może być powód Przepisy na lunch poniżej 400 kcal, którego pozazdrości koleżanka z pracy 4 koktajle, które uwolnią organizm od toksyn Koktajl palący kalorie z menu Ewy Chodakowskiej

Popularne w tym tygodniu:

Zapomnij o tłuszczu na brzuchu. Postaw na witaminowy koktajl odchudzający Kawa z awokado, która odchudza i podkręca metabolizm “Aby schudnąć, trzeba jeść!”. Wywiad z trenerką personalną Sylwią Szostak na temat roli cheat meal w odchudzaniu Owsianka z nasionami chia - śniadanie na płaski brzuch 8 sekretów skutecznego detoksu według Ewy Chodakowskiej Schudł 45 kilogramów, jedząc pizzę Tyle wody powinieneś pić, jeśli chcesz schudnąć Pij go codziennie rano - możesz schudnąć nawet kilkanaście kilogramów w miesiąc! Jak pozbyć się toksyn z organizmu? Schudła 67 kilogramów. Metamorfoza Iwony Michalik Co jedzą szczupli ludzie na śniadanie? Pięć zaskakujących przyczyn spowolnionego metabolizmu