LEGALNY DOPING!

Czy wiesz, jak możesz aż o 16 proc. poprawić wytrzymałość podczas uprawiania sportu?

Sposób jest bardzo prosty — wystarczy, że codziennie przez 14 dni będziesz pić sok z buraka! Burak może dać Ci wielką moc – zawarty w burakach azotan obniża wchłanianie tlenu podczas wysiłku fizycznego.

Burak jest warzywem mocno niedocenianym na polskich stołach. A niesłusznie. Jest bardzo (BARDZO!) tani i zdrowy. Można z niego wyczarować wiele ciekawych potraw i przekąsek.

Sama dobroć!

Burak dzięki zawartości antocyjanów chroni nasz organizm zarówno przed drobnymi dolegliwościami, takimi jak przeziębienie czy stany grypowe, jak i pozwala ograniczyć zagrożenie wystąpienia nowotworów (betanina). Niezły ma wachlarz możliwości, prawda?

Sok z buraka lub porcja sałatki pozwolą uwolnić się od zgagi, zaparć, obniżą ciśnienie krwi, poprawią pracę układu krwionośnego (w tym samą produkcję czerwonych krwinek).

Buraki zawierają także sód, bor, cynk, mangan, miedź… Połowa tablicy Mendelejewa. Ta dobra, rzecz jasna.

Co ciekawe… najzdrowsze są buraki w formie surowej: soku. Mój mąż fan MTB (jazda rowerem po górach) już od rozpoczęcia sezonu maratonów regularnie spożywa prosty w wykonaniu sok, który nie tylko wzmacnia wytrzymałość, ale i również podnosi odporność organizmu przed infekcjami.

SOK:

  • 3–4 buraki,
  • kilka plastrów imbiru,
  • ½ cytryny.

Zobacz również: Wpływ buraków na zdrowie

Składniki wrzucam do wyciskarki i w kilka minut zdrowy sok gotowy!

Jeśli przygotowujesz sok samodzielnie pamiętaj, aby użyć wyciskarkę, która pozwoli zachować Ci jak najwięcej właściwości odżywczych (u mnie to MUKE mu2g).

Gotowanie buraków w wodzie prowadzi do częściowego rozpuszczenia się substancji odżywczych. Można to wykorzystać przy robieniu zupy, ale sałatki, choć nadal bardzo zdrowe, będą ich miały mniej wartości.

Buraki możesz również piec w piekarniku lub na grillu, ale koniecznie w skórce! Potem można je obrać lub wydrążyć łyżką.

Sałatka

Składniki:

  • 3 duże buraki czerwone, najlepiej świeże, niezbyt miękkie,
  • niewielka cebula,
  • odrobina jabłka,
  • sól, pieprz, cukier i olej.

Buraki należy ugotować (trochę to trwa, polecam obrać je i pokroić na niewielkie kawałki). Gdy ostygną, ucieramy je na tarce, na dużych lub małych oczkach (jak kto lubi). Cebulkę drobno siekamy i dorzucamy do masy buraczanej. Całość doprawiamy szczyptą soli, pieprzu, odrobiną cukru i kapką oleju. Mieszamy i… po chwili można już jeść.

Jeśli jednak przygotujecie całość wcześniej i odstawicie na kilka godzin do lodówki, składniki będą miały możliwość się nieco „przegryźć”. Poprawi to smak całości.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

Dieta na jesień - zasady, produkty dozwolone i zakazane Jednodniowy detoks wiosenny Anny Lewandowskiej Napój ODTRUWAJĄCY ORGANIZM z czerwoną herbatą 5 powodów, dla których nie warto rezygnować z węglowodanów na diecie odchudzającej Fit desery - proteinowe smoothie Prosty Fitness [Lekcja 12] Niech żyją warzywa! Domowy peeling do ciała z kawy 6 składników smoothie, które wspomagają spadek wagi Zrzuciła z siebie 65-kilowego człowieka. Metamorfoza Fatimy Orlińskiej Koktajl na płaski brzuch Schudła 32 kilogramy w ciągu 8 miesięcy. Metamorfoza Kariny Rudzińskiej Prosty Fitness [Lekcja 16] Krojenie warzyw Co jeść na kolację, by schudnąć? Jak powinna wyglądać zdrowa i skuteczna dieta? Na czym polega detoks jaglany? Prosty Fitness [Lekcja 15] Mrożonki Prosty Fitness [Lekcja 14] Antyoksydanty Prosty Fitness [Lekcja 13] Gęstość składników odżywczych Kochanie, co ci zrobić na śniadanie? Kawę z masłem! Regulamin konkursu Sól morska, pieprz czarny i cytryna - właściwości mikstury Prosty Fitness [Lekcja 11] Co ma wspólnego puszka pepsi z naszym kręgosłupem? Domowe zielone smoothies, które oczyszczają organizm Napój oczyszczający wątrobę

Popularne w tym tygodniu:

Czy owsianka może pomóc schudnąć? Sprawdź dietę owsiankową Dieta na jesień - zasady, produkty dozwolone i zakazane Jak schudnąć w miesiąc? Poznaj dietę Whole30 Wrzuciła na Facebooka post ze swoim zdjęciem i obaliła mit Dlaczego warto jeść zimne ziemniaki? Idealne na dolegliwości pokarmowe i problemy z poziomem cukru we krwi Jak poradzić sobie z tłuszczem na brzuchu? Prosty Fitness [Lekcja 23] Jedz, ogranicz, unikaj Prosty Fitness [Lekcja 24] Na czym smażyć? Prosty Fitness [Lekcja 25] Cholesterol, to nie jego wina Prosty Fitness [Lekcja 26] Wysoki cholesterol to nie powód zawału Prosty Fitness [Lekcja 27] Wysokie stężenie cząsteczek LDL Prosty Fitness [Lekcja 28] Jaja to sam cholesterol i tłuszcz