FIT ciasto czekoladowo-buraczane bez mąki pszennej

Pora na kolejną odsłonę „cyklu buraczanego” (coś czuję, ze tych cykli będzie trochę!). W tym odcinku upieczemy smaczne, kuszące i pysznościowe ciasto czekoladowo-buraczane. Uwaga – będzie bez mąki pszennej!

Składniki:

  • gotowane, starte buraczki, ok 500g
  • gorzka czekolada (może być ze skórką pomarańczy lub chili. Albo i lub słodka, jeśli wolicie ciasto z cukrem), ok 200 g
  • mąka ryżowa, nieco ponad 300g
  • olej (np. rzepakowy, ale słonecznikowy, w razie czego, powinien dać radę)
  • 5 jaj
  • 3 łyżki kakao
  • 2 banany
  • cukier brzozowy (wg uznania)
  • proszek do pieczenia

Ciasto będziemy robić w klasycznej formie do pieczenia.

Mąkę, przesianą, należy zmieszać z proszkiem do pieczenia oraz kakao. Odstawiamy, jako jeden ze składników. Gnieciemy banany i mieszkamy je z olejem, musi powstać jednolita papka. Czekoladę rozpuszczamy i zostawiamy na chwilkę, by ostygła.

Jajka, razem z cukrem brzozowym musimy teraz zmieszać ze sobą, a gdy składniki się połączą, dodajemy naszą czekoladę. Porcjami, by dokładnie wszystko rozprowadzić i wymieszać.

Następnie, to powstałej masy dodajemy kolejno mieszankę sypkich składników i banany z czekoladą, porcja po porcji, nieustannie mieszając masę. Później dodajemy nasze buraczki.

Całość przenosimy do formy do pieczenia, uprzednio nasmarowanej olejem i posypanej odrobiną mąki ryżowej.

Zobacz również: Wiosenny detoks

Pieczemy niecałą godzinkę w temperaturze ok 180–200 stopni C, w zależności od piekarnika. Z doświadczenia wiem, że w tych z termoobiegiem trwa to zwykle nieco dłużej.

Gdy ciasto będzie gotowe, z wierzchu można je posypać orzechami, siemieniem lnianym lub przygotować polewę… robiąc polewę wybierz oczywiście czekoladę gorzką z zwartością min.70% kakao

Udanego weekendu Kochani :)

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Jak przygotować zdrowe i białkowe naleśniki? Sałatka z fasolką mung Wiosenne sałatki, od których nie przytyjesz Metabolizm. Czym jest, co go spowalnia? Brownie z batatem i rodzynkami 6 przepisów na odchudzające sałatki Zdrowe dania, które możesz przygotować w 10 minut (a nawet szybciej) SZPARAGI Z SOSEM KAPAROWYM Fantazja fasolowa Szybkie naleśniki bez mąki Jakie węglowodany jeść na diecie? Jakie ryby jeść podczas odchudzania? Najprostsze ciastka Migdały – idealne orzechy dla osób na diecie Produkty, które powodują zmęczenie Fit Wielkanoc: jajka na trzy sposoby Jak pozbyć się soli z potraw bez utraty smaku? Pasztet idealny z zielonej soczewicy z rozmarynem i żurawiną Dlaczego warto jeść jajka na diecie? Zdrowy krem czekoladowo-orzechowy Przepis na dietetyczny żurek Mocno wędzony pasztet z kaszą jaglaną, kiszoną kapustą i grzybami Fit babka Trzymaj linię na Wielkanoc

Popularne w tym tygodniu:

6 przepisów na odchudzające sałatki Zdrowe dania, które możesz przygotować w 10 minut (a nawet szybciej) Jakie węglowodany jeść na diecie? Dlaczego warto jeść jajka na diecie? Brownie z batatem i rodzynkami Wiosenne sałatki, od których nie przytyjesz Pomysły na zdrowe bezmięsne obiady Metabolizm. Czym jest, co go spowalnia? Desery z kaszy jaglanej Jak przygotować zdrowe i białkowe naleśniki? Jakie ryby jeść podczas odchudzania? Co może ci się przytrafić po odstawieniu kawy?