FIT ciasto czekoladowo-buraczane bez mąki pszennej

Pora na kolejną odsłonę „cyklu buraczanego” (coś czuję, że tych cykli będzie trochę!). W tym odcinku upieczemy smaczne, kuszące i pysznościowe ciasto czekoladowo-buraczane. Uwaga – będzie bez mąki pszennej!

Składniki:

  • gotowane, starte buraczki, ok 500g,
  • gorzka czekolada (może być ze skórką pomarańczy lub chili. Albo i lub słodka, jeśli wolicie ciasto z cukrem), ok 200 g,
  • mąka ryżowa, nieco ponad 300g,
  • olej (np. rzepakowy, ale słonecznikowy, w razie czego, powinien dać radę),
  • 5 jaj,
  • 3 łyżki kakao,
  • 2 banany,
  • cukier brzozowy (wg uznania),
  • proszek do pieczenia.

Ciasto będziemy robić w klasycznej formie do pieczenia.

Mąkę, przesianą, należy zmieszać z proszkiem do pieczenia oraz kakao. Odstawiamy. Gnieciemy banany i mieszamy je z olejem, musi powstać jednolita papka. Czekoladę rozpuszczamy i zostawiamy na chwilkę, by ostygła.

MAŁE CO NIECO

Idealny cheat meal na diecie

Jajka razem z cukrem brzozowym musimy teraz zmieszać ze sobą, a gdy składniki się połączą, dodajemy naszą czekoladę. Porcjami, by dokładnie wszystko rozprowadzić i wymieszać.

Następnie do powstałej masy dodajemy kolejno mieszankę sypkich składników i banany z czekoladą, porcja po porcji, nieustannie mieszając masę. Później dodajemy nasze buraczki.

Całość przenosimy do formy do pieczenia, uprzednio nasmarowanej olejem i posypanej odrobiną mąki ryżowej.

Pieczemy niecałą godzinkę w temperaturze ok 180–200 stopni C, w zależności od piekarnika. Z doświadczenia wiem, że w tych z termoobiegiem trwa to zwykle nieco dłużej.

Gdy ciasto będzie gotowe, jego wierzch można posypać orzechami, siemieniem lnianym lub przygotować polewę… robiąc polewę, wybierz oczywiście czekoladę gorzką z zawartością min. 70% kakao.

Udanego weekendu Kochani :)

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Tańsze alternatywy dla superproduktów Sernik z dyni na owsianym spodzie z musem śliwkowo-żurawinowym Dietetyczny koktajl witaminowy Przekąski i desery dla sportowców Bananowy chleb Szybkie śniadanie, obiad, kolacja, czyli dania, w które nie trzeba wkładać wiele wysiłku Fioletowy chleb - nowe super food Omlet z płatków owsianych Domowe pralinki Dietetyczna pizza w 10 minut Pieczone sajgonki wegetariańskie Proste kulki 6 przepisów na odchudzające sałatki Pozbądź się toksyn! 5 przepisów na oczyszczające soki Koktajl, który redukuje cholesterol i spala tłuszcz Bezglutenowa pizza na brokułowym spodzie Sernik z kaszy bulgur Jak dobrze zacząć dzień, czyli co powinien jeść rano sportowiec? 41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Sałatka ze słoika – pomysł na zdrowy lunch do pracy Te objawy świadczą o zakwaszeniu organizmu! Prosta metoda, dzięki której oczyścisz organizm z toksyn Tłuste przekąski, które pomagają schudnąć Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej Przekąska po treningu: tost z masłem migdałowym i bananem

Popularne w tym tygodniu:

Niskokaloryczne wersje popularnych deserów z jabłkami Syrop na problemy z tarczycą. Wspomaga utratę wagi Proste metody, które pomogą na nieszczelne jelito Przeszedł na wegetarianizm. Jego ciało zmieniło się nie do poznania Oto co dzieje się z twoim ciałem po zjedzeniu imbiru Mity żywieniowe, w które wierzą nawet dietetycy Napój, który oczyszcza wątrobę. Przepis Anny Lewandowskiej Chcesz żyć dłużej? Postaw na pikantne posiłki – zapewnią zdrowie i długowieczność Co dzieje się w organizmie, gdy rezygnujesz z mięsa Starożytne sposoby na odkwaszenie organizmu Produkty, które sieją spustoszenie w twoich jelitach 4 typy twarzy, które mówią o twoich błędach żywieniowych