Zdrowe wegańskie "monte"

Któż z nas nie kocha smaku Monte? A co jeśli powiem Ci, że ten jedwabisty deser smakuje jeszcze lepiej! Weekend przed nami ... a więc czas na zdrowe "małe co nieco" z przepisu od Savory or Sweet?

SKŁADNIKI

Krem:

  • 100 g kaszy jaglanej (ok ½ szklanki);
  • 1,5 szklanki wrzątku;
  • 150 g orzechów laskowych (lub 150g masła z prażonych orzechów laskowych Primavika);
  • 350 ml mleka roślinnego (ja użyłam sojowego, niesłodzonego);
  • 70 g ksylitolu (lub innego dowolnego słodzika, cukru lub syropu, ilość wedle preferencji);
  • ⅔ łyżeczki soli.

Dodatkowo:

  • 3 łyżki gorzkiego kakao (jeśli chcesz również kakaową część, lub mniej, wedle preferencji);
  • 50 g orzechów laskowych do posypania.

WYKONANIE

Piekarnik rozgrzej do temperatury 190C. Ułóż wszystkie orzechy laskowe na blaszce i praż przez 10–12 minut, aż będą zarumienione, brązowawe, a skórka będzie łatwo odchodzić (jeśli używasz masła orzechowego, przypraż tylko orzechy, którymi posypiesz gotowy krem).

Po uprażeniu, odstaw orzechy do lekkiego wystudzenia i ocierając je o siebie, pozbądź się skórki. Powinna ona bez większego problemu odchodzić od orzechów. Jest to bardzo ważne, ponieważ skórka po upieczeniu jest gorzka i kwaśna, popsuje ona smak deseru.

Kaszę jaglaną przypraż przez kilka minut w suchym garnuszku, do momenty gdy zacznie się rumienić i będziesz czuć lekko orzechowy aromat.

Następnie przesyp ją na sitko i dokładnie przepłucz pod bieżącą wodą. Przepłukaną kaszę wsyp z powrotem do garnuszka i dodaj 1,5 szklanki wrzącej wody. Gotuj kaszę pod przykryciem, przez 20 minut, aż będzie miękka.


Obrane orzechy laskowe na krem (lub gotowe masło laskowe) umieść w misie blendera i dodaj mleko roślinne.

Blenduj tak długo, aż konsystencja będzie jednolita i kremowa i nie będzie już kawałków orzechów. Jeśli używasz masła orzechowego wystarczy kilkanaście sekund. Następnie dodaj ksylitol (lub dowolny słodzik/cukier/syrop), sól oraz ugotowaną kaszę jaglaną. Zblenduj ponownie. Blenduj, aż uzyskasz jedwabiście kremową konsystencję. Warto jest poświęcić kilka minut więcej na blendowanie, gdyż im bardziej gładki krem tym lepiej i smaczniej.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

3 pomysły na obiad za 8 złotych z menu Ewy Chodakowskiej Smoothie, które oczyszcza jelito grube i wysmukla talię Przekąska po treningu: tost z masłem migdałowym i bananem Z czym do chleba? Trzy przepisy na fit pasty kanapkowe Nie musisz się obawiać, jedząc te ciasta. Są zdrowe i nie tuczą Brownie z batatem i rodzynkami Pierniczki Fit Home Made Sałatka na lunch z 4 składników, która syci aż do kolacji Przepis na niskokaloryczną galaretkę z BCAA Pierniczki bez glutenu, bez laktozy i bez jajek Owsianka z jabłkiem i migdałami (bez laktozy) Fit ciasto z masła orzechowego Odchudzające przepisy: jajko zapiekane w awokado Wegański sernik z awokado bez pieczenia Ciasto drożdżowe bez jajek, mleka i masła (wegańskie) Tygodniowy jadłospis od Ewy Chodakowskiej Przepis na pizzę na spodzie z kalafiora Detoksykujący koktajl z pietruszki, który przygotujesz w 3 minuty Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej Niskokaloryczne wersje popularnych deserów z jabłkami Przepisy na zdrowe smoothies z typowo jesiennych produktów Powidła śliwkowe Tańsze alternatywy dla superproduktów Sernik z dyni na owsianym spodzie z musem śliwkowo-żurawinowym

Popularne w tym tygodniu:

DEKALOG zdrowego odżywiania Trenerki Zdrowej Diety Regulamin konkursu "DIETA MIND" Sól nie taka straszna. 6 AFRODYZJAKÓW na WALENTYNKI i nie tylko…